Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook najpopularniejszy, Google najbogatszy

23-02-2010, 21:50

W ubiegłym roku w walce o pozycję najbardziej wartościowej marki świata firma Google przegoniła m.in. Coca-Colę, Microsoft czy IBM. Jej majątek szacowany jest na 36,1 miliardów dolarów. Facebook natomiast osiągnął status najczęściej odwiedzanej strony w USA.

robot sprzątający

reklama


Według analityków Brand Finance wartość firmy Google (36,1mld USD), zajmującej drugie miejsce na liście najbogatszych, przewyższa nawet majątek koncernu produkującego najlepiej sprzedający się napój na świecie, czyli Coca-Coli (34,8 miliarda USD). Na czele rankingu znalazł się gigant wśród supermarketów, Wal-Mart z majątkiem wartym 41,3 miliarda dolarów. Google dzieli pierwszą dziesiątkę z innymi markami branży technologicznej, jak IBM (miejsce 4), Microsoft (5), HP (9), GE, HSBC oraz z Vodafone i Toyotą kończącymi przedział.

Wyszukiwarka trochę gorzej wypada, jeśli chodzi  popularność w internecie. W rankingu na największą liczbę odwiedzających plasuje się za serwisami Facebook i Yahoo. W ubiegłym miesiącu oglądalność tego pierwszego osiągnęła wynik 133 milionów niepowtarzających się  odwiedzających w samym USA, wyprzedzając Yahoo.com z liczbą 132 milionów. Warto wspomnieć, że Yahoo.com, który posiada wiele subdomen (jak Flickr czy delicious), na potrzeby badania wykluczył je z obliczeń. Facebook natomiast wykazał się sprytem i umieścił wszystkie subdomeny pod jedną domeną Facebook.com.

>> Czytaj także: Google vs. Goojje

Tabelka poniżej ilustruje, jak rosła przewaga Facebooka. Jego wykres wykazuje niezmienną tendencję wzrostową. W styczniu liczba użytkowników serwisu przekroczyła 400 milionów, z czego połowa loguje się do portalu każdego dnia.

Compete.com


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Thenextweb.com