W ubiegłym roku w walce o pozycję najbardziej wartościowej marki świata firma Google przegoniła m.in. Coca-Colę, Microsoft czy IBM. Jej majątek szacowany jest na 36,1 miliardów dolarów. Facebook natomiast osiągnął status najczęściej odwiedzanej strony w USA.
Według analityków Brand Finance wartość firmy Google (36,1mld USD), zajmującej drugie miejsce na liście najbogatszych, przewyższa nawet majątek koncernu produkującego najlepiej sprzedający się napój na świecie, czyli Coca-Coli (34,8 miliarda USD). Na czele rankingu znalazł się gigant wśród supermarketów, Wal-Mart z majątkiem wartym 41,3 miliarda dolarów. Google dzieli pierwszą dziesiątkę z innymi markami branży technologicznej, jak IBM (miejsce 4), Microsoft (5), HP (9), GE, HSBC oraz z Vodafone i Toyotą kończącymi przedział.
Wyszukiwarka trochę gorzej wypada, jeśli chodzi popularność w internecie. W rankingu na największą liczbę odwiedzających plasuje się za serwisami Facebook i Yahoo. W ubiegłym miesiącu oglądalność tego pierwszego osiągnęła wynik 133 milionów niepowtarzających się odwiedzających w samym USA, wyprzedzając Yahoo.com z liczbą 132 milionów. Warto wspomnieć, że Yahoo.com, który posiada wiele subdomen (jak Flickr czy delicious), na potrzeby badania wykluczył je z obliczeń. Facebook natomiast wykazał się sprytem i umieścił wszystkie subdomeny pod jedną domeną Facebook.com.
Tabelka poniżej ilustruje, jak rosła przewaga Facebooka. Jego wykres wykazuje niezmienną tendencję wzrostową. W styczniu liczba użytkowników serwisu przekroczyła 400 milionów, z czego połowa loguje się do portalu każdego dnia.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|