Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Minister kultury i dziedzictwa narodowego odpowiada na pytania Dziennika Gazety Prawnej dotyczące projektu nowelizacji prawa prasowego - rejestracji prasy internetowej, blogów oraz autoryzacji.

konto firmowe

reklama


Katarzyna Wójcik-Adamska: Czy po wejściu w życie nowelizacji prawa prasowego, którego projekt został przygotowany w Ministerstwie Kultury, prasę internetową również trzeba będzie rejestrować?

Bogdan Zdrojewski: Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do ustawy rozwiązań opcjonalnych. Jeżeli ktoś zakłada tytuł internetowy i chciałby, żeby funkcjonował jako tytuł prasowy, może to uczynić. Nie będzie jednak przymusu.

>> czytaj też: Zamieszanie wokół rejestracji blogów i stron

Skoro rejestracja nie będzie objęta przymusem, co będzie dawać wydawcom?

Przede wszystkim prawo prasowe zakłada pewne uprawnienia dla wszystkich tych, którzy w takich tytułach pracują – prawo uzyskania informacji w określonym czasie, tytuł i możliwość ubiegania się o akredytację na konferencjach. To są różne przywileje, które są związane z samym zawodom dziennikarskim.

Dlaczego blogi nie będą uznawane za prasę? Przecież blogi są bardzo różnorodne – czym innym jest anonimowy blog nastolatki, czym innym blog polityka.

Blogerzy nie chcieli, by ich twórczość było podciągana pod prasę. Tych, którzy chcieliby zostać zaliczeni do prasy, jest garstka. W tym przypadku kierowaliśmy się pragmatyką. Przekształcenie blogu internetowego w tytuł prasowy jest bardzo proste. Więc jeżeli ktoś używa blogu jako sposobu komunikowania się, przekazywania informacji i jego blog wypełnia funkcje charakterystyczne dla prasy, zawsze będzie mógł go potraktować jako tytuł prasowy. Wtedy też będzie podlegał rejestracji.

Więcej w Gazecie Prawnej

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Google vs. Goojje