Zapotrzebowanie na internet oraz oparte na nim serwisy w Polsce jest bardzo wysokie i wciąż rośnie - wynika z badania Ericsson Consumer Lab. 35% Polaków jest zainteresowanych usługami nawigacji GPS, a 26% ankietowanych chce mieć możliwość korzystania z bankowości mobilnej w swoim telefonie komórkowym.
Pentracja internetu w Polsce osiągnęła już 56% – taki odsetek ankietowanych przyznał, że posiada łącze internetowe w domu. Mobilny internet to rozwiązanie, na które już zdecydowało się 14% respondentów. Kolejne 19% ankietowanych Polaków deklaruje zainteresowanie uzyskaniem dostępu do mobilnych sieci szerokopasmowych.
Ericsson Consumer Lab ustalił, że wśród aplikacji i usług, Polacy chcą mieć dostęp z telefonu komórkowego do usług i aplikacji, które ułatwiają życie. Najbardziej popularną usługą wśród ankietowanych okazała się nawigacja (GPS), którą wskazało 35% ankietowanych oraz bankowość mobilna (26%).
Respondenci chcą również mieć możliwość kupowania biletów przez komórkę, taką usługę wskazało 26% ankietowanych. 22% pytanych przez Consumer Lab chce korzystać z mikropłatności, czyli transakcji o niskiej wartości wykonywanych przy użyciu telefonu komórkowego.
Zdaniem analityków ECL furorę nad Wisłą robią elektroniczne usługi bankowe. W 2006 roku tylko 14% ankietowanych deklarowało, że wykonuje za pośrednictwem internetu co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*