Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

ZUS w 2012: e-obsługa, awatary i zusomaty

16-10-2009, 09:01

Platforma Usług Elektronicznych – tak nazywa się projekt, który ma zrewolucjonizować ZUS. Dzięki niemu załatwienie sprawy ma być możliwe nie tylko przez internet i telefon, ale także dzięki specjalnym automatom. Porady będą dawać wirtualni doradcy. Ci, którzy z tych udogodnień nie skorzystają, spędzą mniej czasu w kolejkach dzięki systemowi kierowania klientów.

robot sprzątający

reklama


Rzecznik ZUS poinformował, że Zakład rozpoczyna realizację współfinansowanego przez Unię Europejską projektu Platforma Usług Elektronicznych (PUE). Realizacja projektu zakończy się w grudniu 2012 r. Unia Europejska pokryje 85% kosztów wynoszących ponad 100 mln zł.

PUE ma zapewnić ubezpieczonym, płatnikom składek, świadczeniobiorcom, lekarzom i komornikom dostęp do swoich danych zgromadzonych na indywidualnych kontach w ZUS. Dodatkowo pozwoli złożyć drogą elektroniczną dowolny wniosek, bądź dokument ubezpieczeniowy.

Na Platformie będą udostępnione wszelkie "zusowskie" formularze, których prawidłowość wypełnienia będzie weryfikowana przez system komputerowy. Ponadto za pośrednictwem internetu klient dowie się, na jakim etapie jest obecnie jego sprawa.

Każdy z klientów będzie miał własny profil użytkownika. Dla osób niezorientowanych w specyfice ubezpieczeń społecznych i działalności samego Zakładu dostępny będzie wirtualny doradca, czyli tzw. avatar potrafiący nawiązać "quasi inteligentną" rozmowę.

W ramach projektu mają być udostępnione także "zusomaty" umożliwiające złożenie wniosku. Będą w nich dostępne wszystkie formularze oraz cała baza wiedzy i aktów prawnych z zakresu działania Zakładu. Za pośrednictwem zusomatów będzie można przesyłać dokumentację drogą elektroniczną, ale również składać ją w postaci papierowej, uzyskując potwierdzenia ich złożenia. Te urządzenia znajdą się w miejscach ogólnodostępnych i będą czynne całą dobę.

Kolejnym elementem projektu ma być Centrum Informacji Telefonicznej. Za jego pośrednictwem będzie można złożyć ustny wniosek m.in. o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek czy też uzyskać informacje zapisane na indywidualnym koncie w ZUS. Zanim udzielone zostaną jakiekolwiek informacje, weryfikowane będą dane osobowe osoby dzwoniącej.

Co więcej, każda z 320 placówek ZUS zostanie wyposażona w najnowocześniejsze systemy kierowania ruchem klientów, który umożliwią monitorowanie liczby oczekujących i czasu obsługi interesantów. Poza przyspieszeniem obsługi klientów system ten umożliwi zamawianie wizyt w Zakładzie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ZUS