Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Komórki nadal sprzedają się gorzej w Europie Zachodniej

21-09-2009, 07:47

Drugi kwartał 2009 roku przyniósł ograniczenie spadku sprzedaży telefonów komórkowych, jednak specjaliści spodziewają się, że cały bieżący rok zakończy się gorzej.

robot sprzątający

reklama


Firma IDC przedstawiła wyniki sprzedaży telefonów komórkowych za drugi kwartał 2009 roku. Nie napawają one optymizmem, przynajmniej z punktu widzenia całego rynku - w okresie od kwietnia do czerwca br. Europejczycy kupili 42 miliony telefonów komórkowych, o 6 procent mniej niż rok wcześniej. To wynik lepszy niż w pierwszym kwartale, gdy spadek sięgał 14 procent, jednak do wyjścia na plus trzeba jeszcze poczekać.

O poważnych problemach może mówić fińska Nokia. Drugi kwartał przyniósł spadek sprzedaży o 19 procent, do poziomu 15,3 milionów sztuk. Udział producenta w europejskim rynku spadł tym samym z 43 do 36 procent. 18-procentowy spadek, do 5,1 milionów telefonów, spotkał z kolei Sony Ericssona. Udział firmy spadł z 14 do 12 procent.

Na drugiej pozycji umocnił się z kolei Samsung. Dzięki wzrostowi sprzedaży o 12 procent firma zwiększyła swój udział w rynku z 24 do 29 procent. 71-procentowy wzrost sprzedaży zanotowała LG (z 2,8 do 4,8 milionów telefonów), natomiast 600-procentowy wzrost przypadł Apple (z 0,2 do 1,4 milionów sztuk). Research in Motion może pochwalić się wzrostem sprzedaży o połowę.

IDC spodziewa się, że w całym 2009 roku sprzedaż telefonów komórkowych na Starym Kontynencie spadnie o 10 procent. I to pomimo ciągłego wzrostu sprzedaży smartfonów. Odpowiadają one jednak tylko za 21 procent sprzedawanych na rynku urządzeń, stąd ich wpływ na wyniki całego rynku jest ograniczony.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik







fot. Freepik



fot. Freepik