Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Seks z nieznajomymi? Kontrowersyjna promocja Danii na YouTube

17-09-2009, 07:10

Duńscy podatnicy wydali pieniądze na reklamę, z której wywnioskować można, że ich kraj jest doskonałym miejscem dla turystów na seks bez zabezpieczeń i zobowiązań. Kontrowersyjny film na YouTube osiągnął jednak podstawowy cel - Dania jest teraz na ustach internautów.

Kraj jako całość traktuje się obecnie bardzo często tak samo, jak każdy inny produkt - aby lepiej go sprzedać, potrzebna jest dobra promocja, przede wszystkim przyciągające uwagę reklamy. VisitDenmark, agencja zajmująca się promowaniem Danii, oprócz prowadzenia obszernego serwisu internetowego, przetłumaczonego na 23 języki, aktywna jest także na YouTube.

Jeden z umieszczonych tam filmów miał zachęcić do przyjazdu do Danii poprzez ukazanie "miłej i słodkiej historii pewnej kobiety". Takie przynajmniej było założenie manager agencji - Dorte Kiilerich, czytamy w Telegraph.co.uk w artykule Denmark's YouTube tourism video removed. Pojawiająca się na YouTube w przeszło 2-minutowym spocie kobieta o imieniu Karen, trzymając na rękach swojego syna Augusta, mówi, że "próbuje znaleźć jego ojca". Jest nim turysta, który ponad rok wcześniej odwiedził Danię. Kobieta opowiada, jak się poznali pewnego wieczoru w barze i o czym rozmawiali. Spędziła z nim tylko jedną noc.

Film sugerować może, że Dania jest idealnym miejscem dla turystów na przygodę seksualną. Podobnego zdania jest Lene Espersen, duński minister gospodarki. Powiedział on, że nie jest to najlepiej pomyślany film promujący jego kraj - informuje serwis BBC w artykule Denmark pulls 'promiscuous' video.

Rosnąca popularność wyszukiwania fraz karen denmark i visit denmark w Google
fot. - Rosnąca popularność wyszukiwania fraz karen denmark i visit denmark w Google
Pani Kiilerich z agencji VisitDenmark tłumaczy, że film miał przedstawić dorosłą kobietą, żyjącą w wolnym kraju, która akceptuje konsekwencje swoich działań. Pytanie tylko, czy to faktycznie jest najlepszy sposób, by zachęcić turystów do przyjazdu i zwiedzania zakątków tego kraju.

W internecie pojawiło się bardzo wiele krytycznych uwag pod adresem filmu. Mimo sporej popularności, jaką się cieszył w YouTube - miał ponad 800 tysięcy odsłon - został stamtąd usunięty. Wiele osób jednak skopiowało film i udostępniło we własnych profilach. Kontrowersyjny spot osiągnął podstawowy cel - Dania zaczyna pojawiać się na ustach coraz większej liczby internautów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Telegraph, BBC, DI