Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najnowszy smartfon amerykańskiej firmy stawia na uspołecznienie. Pytanie tylko, czy nie za późno.

Amerykański producent telefonów komórkowych już przed kryzysem gospodarczym borykał się z wieloma problemami. Już na przełomie 2007 i 2008 roku zaczęto mówić o możliwym wyjściu Motoroli z rynku telefonów komórkowych. Powodem miała być spadająca sprzedaż, a razem z nią przychody i zyski. Ostatni kwartał 2007 roku przyniósł firmie 1,2 mld dolarów strat tylko na komórkach.

Ostatecznie jednak postanowiono wydzielić z koncernu część zajmującą się telefonami komórkowymi. Uznano, że dzięki tej decyzji będzie można z jednej strony skupić się na tych częściach firmy, które są dochodowe, z drugiej jednak - nowa firma, zajmująca się tylko komórkami, zyska możliwość skoncentrowania swoich wysiłków na poprawie oferty i wyników finansowych. Wyniki sprzedaży telefonów komórkowych za pierwszy kwartał 2009 roku pokazują, że krok ten może być firmie bardzo potrzebny - w ciągu roku sprzedaż spadła z 29,9 do 16,6 milionów sztuk.

Czy najnowszy produkt firmy zmieni jej oblicze i przywróci miejsce w czołówce światowych producentów telefonów komórkowych? Cliq, bo taką nosi nazwę smartfon Motoroli, ma być najbardziej uspołecznionym telefonem na rynku. Firma chce w ten sposób wykorzystać ogromną popularność serwisów społecznościowych. Czy nie jest jednak na to aby za późno? Coraz częściej słychać głosy mówiące o niebezpieczeństwach wynikających z korzystania z nich.

Telefon oparty jest na systemie operacyjnym Google - Androidzie. Posiada ekran dotykowy o przekątnej 3,1 cali, a także wysuwaną klawiaturę typu QWERTY.

Najważniejszym "miejscem" w Cliqu ma być ekran. To na nim pojawiać się będą maile, najnowsze wpisy znajomych na Twitterze czy zdjęcia na Facebooku. Każdy użytkownik będzie automatycznie powiadamiany o jakiejkolwiek zmianie, jaka zajdzie w serwisach społecznościowych, z których korzysta. Z powyższego wynika, że grupą docelową będą zapewne osoby młode, dla których serwisy społecznościowe są jednym z głównych elementów, wokół których kręci się ich życie.

Aparat o rozdzielczości 5 megapikseli umożliwi robienie wysokiej jakości zdjęć, które w prosty sposób będą mogły się znaleźć na wskazanych profilach. Surfowanie po internecie umożliwi przeglądarka internetowa, a komunikację zapewnią technologie 3G oraz Wi-Fi.

Cena telefonu nie została ujawniona, specjaliści są zdania, że wyniesie ona około 100 dolarów. Smartfon wejdzie na rynek jesienią, najpierw w Stanach Zjednoczonych u operatora T-Mobile. Droższa wersja ma pojawić się kilka tygodni później w sieci Verizon - informuje New York Times w artykule Motorola Phone Focuses on Social  Networks.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *