Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internetowe media obiegła dziś wiadomość o sprzedaży przez Marka Futregę popularnego serwisu z grami online - Kurnik.pl. Na stronie głównej pojawił się link do aukcji z adnotacją, że to nie żart, a Puls Biznesu zamieścił podobno artykuł, w którym informuje o prowadzeniu przez Futregę rozmów z inwestorami.

robot sprzątający

reklama


Rozmowy z inwestorami - największymi graczami na rynku według doniesień Pulsu Biznesu - i jednoczesne wystawienie serwisu na sprzedaż na aukcji internetowej trochę do siebie nie pasują. Z drugiej strony może to być celowa strategia przyspieszenia sprzedaży po cenie, która interesuje obecnego właściciela. Na razie nie udało nam się jednak potwierdzić informacji o sprzedaży Kurnik.pl u Marka Futregi.

Kurnik.pl - informacja o aukcji
fot. DI - Kurnik.pl - informacja o aukcji
Na stronach cytowanego przez internetowe media Pulsu Biznesu ani w bazie płatnego e-wydania tej gazety nie ma na razie artykułu, na który się powołują. Jeszcze kilka godzin temu na stronie głównej Kurnik.pl był odnośnik do aukcji (SZOK! Kurnik na sprzedaż! - patrz zrzut obok), obecnie jednak zniknął. Mimo to aukcja nadal trwa - została wystawiona na 3 dni) i kwota osiągnęła w chwili pisania tego artykułu blisko 6 mln zł. Szybko zbliża się zatem do wyceny, o której poinformował Puls Biznesu, czyli 10 mln zł.

W aukcji bierze obecnie udział blisko 40 użytkowników Allegro, w tym osoby i firmy, które mają niejednokrotnie jako pierwsze dostęp do różnych informacji z branży IT i faktycznie stać je na taki zakup. Jedną z nich jest np. Rafał Agnieszczak, właściciel serwisu Fotka.pl, który zalicytował 1,5 mln zł, ale szybko jego oferta została przebita, więc na razie nie włącza się do dalszej licytacji.

Kurnik.pl od kilku lat współpracował przy sprzedaży powierzchni reklamowej z firmą o2.pl, wydawcą portalu o tej samej nazwie, komunikatora Tlen.pl i wielu serwisów plotkarskich. W ramach współpracy firma o2.pl zapewniała serwisom Marka Futregi (także m.in. hostingowi zdjęć garnek.pl) zaplecze technologiczne i włączyła zasięg Kurnika do swojej oferty reklamowej (w badaniu Megapanelu z maja br. w kategorii Kultura i Rozrywka Grupa o2.pl - Serwisy rozrywkowe, do której zalicza się też Kurnik.pl, znalazła się na 3 pozycji z 6,1 mln real users). Marek Futrega otrzymywał z tego tytułu odpowiednie wynagrodzenie.

Puls Biznesu informuje, że współpraca Futregi z o2.pl została zakończona z powodu "obostrzenia co do nieinwazyjności reklam". Zapewne mogło to mieć wpływ na wysokość dochodów generowanych przez Kurnik.pl, a tym samym wysokość wynagrodzenia Marka Futregi. Są to jednak na razie niepotwierdzone spekulacje. Brak też informacji o pozostałych serwisach Futregi, które także korzystały z zaplecza o2.pl. Czekamy na odpowiedź w sprawie sprzedaży i powodów rozstania zarówno od właściciela Kurnik.pl, jak i przedstawicieli o2.pl.

Strona z aukcją na Allegro

Aktualizacja 6.08.2009

Marek Futrega poinformował dziś rano na blogu Kurnik.pl, że aukcja była jednak żartem, odpowiedzią na brak zrozumienia przez trzy tytuły prasowe artykułu w Pulsie Biznesu. PB napisał że Kurnik.pl poszukuje partnera biznesowego, tymczasem w tvn24, Newsweek i Wprost uznano to za chęć sprzedaży serwisu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *