Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co trzeci internauta chce w tym roku kupić samochód - wynika z badania przeprowadzonego przez Money.pl. Jedna czwarta spośród tych, którzy to deklarują, chce przeznaczyć na zakup powyżej 50 tys. zł, a blisko jedna piąta ankietowanych myśli o nowym modelu.

Money.pl zapytał internautów, czy w najbliższym czasie planują kupno samochodu. Co może nieco zaskakiwać, blisko 29 proc. ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu auta jeszcze w tym roku. Zdecydowana większość w tym gronie - bo aż 80 proc. - myśli o używanym egzemplarzu. Dla 35,5 proc. będzie to pierwszy własny samochód, 64,5 proc. zamierza wymienić już posiadane cztery kółka.

Gdzie będziemy szukać okazji? Trzy czwarte potencjalnych kupców deklaruje chęć zakupu samochodu już zarejestrowanego w naszym kraju. 25 proc. sprowadzi auto zza granicy.

Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się auta osobowe. Za nimi zamierza się rozglądać blisko 94 proc. deklarujących kupno. Reszta wskazała auto dostawcze lub ciężarowe. Tylko 12 proc. zadeklarowała kupno auta w celu zarobkowym.

W gronie tych, którzy odpowiedzieli, że nie zamierzają kupować auta, 61 proc. osób jako powód wskazało fakt posiadania czterech kółek. 14 proc. nie ma prawa jazdy. Blisko 25 proc. odpowiedziało, że nie stać ich na kupno albo mieliby problemy z późniejszym utrzymaniem pojazdu.

Auto za oszczędności, rzadziej kredyt lub leasing

Ile ankietowani zamierzają wydać na kupno auta
fot. Money.pl - Ile ankietowani zamierzają wydać na kupno auta
67 proc. respondentów deklarujących kupno auta zamierza na to przeznaczyć posiadane oszczędności. 22 proc. chce zaciągnąć kredyt, a co dziesiąty myśli o leasingu. Ponad połowa potencjalnych kupców zamierza wydać ponad 20 tys. zł. Co czwarty planuje przeznaczyć na zakup więcej niż 50 tys zł.

Trzy czwarte ankietowanych deklaruje kupno pojazdu z silnikiem o pojemności do 2000 ccm. Reszta poszuka auta z mocniejszym silnikiem. Ci, którzy zamierzają wydać do 20 tys. zł, najczęściej - w tym gronie to aż 17 proc. ankietowanych - chcą kupić auto marki Volkswagen. Niemieckie marki są najpopularniejsze także wśród tych, którzy zamierzają wydać więcej. Prym wiodą - po 15 proc. - Audi i BMW.

Marki aut najczęściej wskazywane przez internautów deklarujących kupno auta
fot. Money.pl - Marki aut najczęściej wskazywane przez internautów deklarujących kupno auta
Niespełna 20 proc. kupujących, wybierze się do salonu po nowy egzemplarz. Reszta myśli o używanych czterech kółkach. Co kłóci się ze stereotypem Polaka sprowadzającego złom z zagranicy, zdecydowana większość potencjalnych kupców - ponad 90 proc. - deklaruje, że kupi auto, którego wiek nie przekroczył 10 lat.

Im wyższy wiek respondentów, tym częściej wyrażana jest chęć kupna nowego pojazdu. W grupach internautów mających ponad 40 lat odsetek ten waha się od 30-40 proc. Ankietę przeprowadzono w dniach 27-29 lipca 2009 roku wśród 5000 internautów Money.pl.

Struktura wiekowa respondentów przedstawia się następująco:

  • do 18 lat - 2.86%
  • 18-24 lata - 22.48%
  • 25-34 lata - 49.21%
  • 35-44 lata - 13.48%
  • 45-54 lata - 7.13%
  • 55-64 lata - 3.56%
  • ponad 65 lat - 1.28%

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *