Serwis mikroblogowy od GG Network odnotował w maju 2009 r. ponad dwukrotny wzrost liczby użytkowników - poinformowała Katarzyna Kiedos z GG Network. Wygląda na to, że moda na mikrobloging dociera powoli do Polski.
Blip to blog, na którym zapisujesz to, co właśnie robisz i dzięki któremu jesteś w stałym kontakcie z grupą znajomych – to krótka definicja Blipa, którą można przeczytać na stronie głównej serwisu.
Użytkownicy codziennie wysyłają ok. 30 tysięcy krótkich wiadomości, czyli tzw. blipnięć. Ich tematyka jest bardzo różna. Zasada jest jedna - treść wiadomości nie może być dłuższa niż 160 znaków (czyli jedna wiadomość może mieć tyle znaków, ile mieści tradycyjny SMS).
Marcin Jagodziński z GG Network, współtwórca i główny programista Blip.pl, prognozuje, że w czerwcu 2009 r. serwis przekroczy liczbę 6 milionów przesłanych wiadomości.
Użytkownicy korzystają z Blipa na wiele sposobów: najwięcej, bo 45% wiadomości nadawanych jest przez stronę WWW, 30% przez komunikatory - z czego większość przez Gadu-Gadu - i ponad 20% z rozmaitych aplikacji napisanych przez użytkowników Blipa.
Profile na Blipie powoli zaczynają zakładać znane osoby. Tenisiści Marcin Matkowski i Mariusz Frystenberg relacjonowali każdego dnia przebieg turnieju Rolland Garros, w którym brali udział. Swoją relację z wyprawy na szczyt Spitsbergen w Norwegii relacjonował za pomocą Blipa niewidomy informatyk - Paweł Urbański.
Natomiast w najbliższy piątek, 5 czerwca 2009 r., w serwisie odbędzie się wirtualne spotkanie kandydatów na europosłów z wyborcami. Może to być ciekawe doświadczenie, bo politycy będą musieli zmieścić odpowiedzi na pytania w 160 znakach. Albo odpowiedzą konkretnie, albo uwydatnią swoje "wodolejstwo".
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*