Premiera Nowego Gadu-Gadu, uruchomienie MVNO GG, ekspansja poza granicami kraju oraz rozwój całej spółki GG Network to tematy, o których Dziennik Internautów rozmawiał z Jarosławem Rybusem - rzecznikiem prasowym GG Network S.A.
reklama
Dziennik Internautów: Od kiedy planowana była zmiana nazwy spółki na GG Network S.A.? (Pamiętamy o komunikacie z początku grudnia 2008.)
Jarosław Rybus - GG Network S.A.: Potrzeba zmiany nazwy rosła w miarę uruchamiania nowych projektów sieci GG, nowych serwisów i usług, które są powiązane w większym bądź mniejszym stopniu z komunikatorem. Proszę też pamiętać, że dzisiaj producent komunikatora GG to już spora firma, która posiada swoje oddziały (również zagraniczne) oraz posiada spółki zależne. GG Network to także liczna grupa informatyków i programistów z zapałem tworzących projekty dla milionów internautów.
DI: Skoro już jesteśmy przy strukturze firmy. Ile jest oddziałów zagranicznych i czy spółka zamierza otwierać kolejne?
JR: Obecnie GG Network posiada biuro w Kijowie na Ukrainie - pracuje tam osobny, prężny dział programistów. W ramach GG działa również Centrum Deweloperskie we Wrocławiu, w stolicy Dolnego Śląska ma również swoją siedzibę spółka LIVECHAT Software, w której posiadamy większość udziałów. W planach mamy utworzenie projektów w Rumunii i Bułgarii.
DI: A informatycy i programiści? Ile obecnie osób zatrudnia GG Network? Jak kształtowało się zatrudnienie w spółce przez kilka ostatnich lat?
JR: GG Network to dynamicznie rozwijający się zespół programistów - pracujących nie tylko nad komunikatorem GG, ale również innymi projektami, serwisami. Dzisiaj z GG współpracuje blisko 200 osób, przy czym dynamika przyrostu zatrudnienia jest bardzo szybka - wystarczy powiedzieć, że raptem dwa lata temu nad rozwojem sieci GG pracowało kilkadziesiąt osób.
Tak szybkie powiększanie zespołu związane jest z nowymi projektami, m.in. MVNO, radiem OPEN.FM, serwisami społecznościowymi (zRodziną.pl, MojaGeneracja.pl), rozrywkowymi (Pykam.pl), grami i wieloma innymi usługami (jak chociażby Gadu Sonda), Mobilne Gadu-Gadu, WebGadu... W ramach GG Network działają także serwisy edukacyjne: Nauka.pl, MEGAslownik.pl, Tegoszukalem.pl... GG Network to w pewnym sensie inkubator nowych projektów - wkrótce będziemy chcieli zaprezentować nowe. Do GG Team przyjmujemy najlepszych.
W GG Network witamy każdego, kto ma ciekawy pomysł do zrealizowania, jeśli nam się spodoba, dajemy wyjątkowe warunki do jego realizacji: warunki organizacyjne i finansowe, jak i know-how i wsparcie pozostałego zespołu GG Team. To szansa dla wielu osób, które szukają możliwości, finansowania dla swoich projektów, projektów, które mają być dla milionów. Zapraszamy więc!
DI: Czy powstanie GG Network S.A. ma związek z ekspansją na rynki zagraniczne? Jak idzie rozwój Balacki na Ukrainie? O jakie rynki chce jeszcze zawalczyć GG? Jakie produkty zostaną uruchomione w Bułgarii i Rumunii? Czy w przyszłości GG planuje umożliwić rozmowy użytkowników różnych komunikatorów GG Network S.A., np. z Gadu-Gadu do Balacki?
JR: Zmiana nazwy i logo firmy ma związek nie tylko z dynamicznie rozwijaną działalnością poza Polską, ale także nowymi usługami, projektami. GG to obecnie już właśnie sieć (net) usług, zintegrowanych projektów. Mając nr GG użytkownik może korzystać z wielu pożytecznych funkcji, kont. Na Ukrainie uruchomiliśmy już kilka nowych serwisów, m.in. ukraiński odpowiednik polskiego fora.pl (należącego do GG Network S.A.) czy serwis "podoroge" dla osób szukających wspólnych dojazdów do celu. W najbliższym czasie uruchomimy projekty w Rumunii i Bułgarii. Jeśli chodzi o połączenie sieci dwóch komunikatorów w - Gadu-Gadu i Balachka - to celowo tworzymy te rozwiązania na zasadzie odrębnych sieci, społeczności i numeracji.
DI: Czy GG Network S.A. planuje wprowadzić w Polsce odpowiednik ukraińskiego "podoroge"? Czy możesz Czytelnikom Dziennika Internautów przybliżyć ideę tego przedsięwzięcia?
JR: Ideą serwisu jest wspólne umawianie się użytkowników, którym jest właśnie "po drodze". Czy znajdzie on polski odpowiednik? Na tym etapie nie chciałbym tego zdradzać. Pracujemy nad wieloma nowymi projektami, nie zapominając o Nowym Gadu-Gadu, które zastąpi wkrótce wersję GG 7.7 Classic.
DI: Jak wygląda sprawa MVNO GG? Kiedy możemy się go spodziewać? Czym chce się wyróżnić od konkurencji? Jaką grupę docelową obierze operator? W jaki sposób sieć będzie promowana? Czy operator zamierza sprzedawać tylko startery czy również zestawy z telefonami?
JR: Prace nad uruchomieniem MVNO spod znaku GG są bardzo zaawansowane, zarówno technologicznie, jak i sprzedażowo. Na obecnym etapie nie chciałbym jednak udzielać więcej informacji - z komórkami GG wystartujemy już niebawem. Oferta jest tak skonstruowana, że powinna spodobać się naszym użytkownikom, którzy przecież uwielbiają rozmawiać, kontaktować się, bez względu na to, czy znajdują się przy komputerze, czy nie.
DI: A może zdradzisz chociaż jaką nazwę będzie nosił MVNO GG? :-)
JR: Zdecydowanie nie chciałbym wychodzić przed szereg ;-) - nowy brand, nazwa to część kampanii, która ma swój odpowiedni czas na premierę.
DI: Kiedy GG Network S.A. planuje kolejną promocję darmowych rozmów na numery stacjonarne? Walentynki, dzień kobiet bądź inny termin? A może w planach są inne działania mające na celu promocję usług VoIP od Gadu-Gadu?
JR: Stawiamy mocno na rozmowy głosowe VoIP. Tym bardziej, że nie mamy się czego wstydzić - wkrótce wersja GG Classic 7.7 zostanie zastąpiona nowym Gadu-Gadu, napisanym od nowa programem, wyposażonym w nowoczesną technologię przesyłu głosu. Nic tylko dzwonić! Z pewnością będziemy promować rozmowy głosowe PC2PC, jak i PC2Phone w Nowym Gadu-Gadu. Czasy, kiedy GG było utożsamiane tylko z rozmowami tekstowymi, to mam nadzieję, już przeszłość. Naszą ideą jest oferowanie internaucie każdej możliwie dostępnej formy rozmowy. Ponadto uruchomienie MVNO to także duży krok w kierunku rozmów telefonicznych w sieci Gadu-Gadu - proszę pamiętać, że GG to sieć... abonentów, 6 mln osób, które mogą do siebie za darmo dzwonić, bez ograniczeń.
DI: Skojarzyłeś uruchomienie MVNO GG z rozmowami telefonicznymi w sieci Gadu-Gadu. W jaki sposób te usługi będą powiązane? Czy np. Wasi abonenci będą mogli dzwonić z telefonów komórkowych na nr Gadu-Gadu?
JR: Ależ już można dzwonić z komórki na nr GG! Wystarczy wybrać w komórce nr telefonu 224277777, następnie wcisnąć na klawiaturze żądany nr GG znajomego i znak # - i już z komórki, z samochodu, z trasy, nie będąc przy komputerze możemy rozmawiać głosowo z numerem GG lub nagrać się na pocztę głosową GG. MVNO wprowadzi więcej takich funkcjonalnych, wygodnych powiązań komórki z komunikatorem, to przenikanie się sieci dzięki GG będzie jeszcze bardziej praktyczne i - co ważne - dostępne dla milionów abonentów. Dlatego MVNO w przypadku GG to jakościowa zmiana na polskim, młodym rynku wirtualnych operatorów komórkowych.
DI: Które to "najbliższe miesiące" w odniesieniu do premiery Nowego Gadu-Gadu? Kiedy kolejna beta NGG i jakie zmiany ze sobą wprowadzi?
JR: Myślę, że możemy już mówić o następnym miesiącu :) Nowe Gadu-Gadu wprowadza zmiany właściwie w każdym obszarze - od języka, w jakim zostało napisane (od nowa zupełnie), po nowe funkcjonalności. Jedną z głównych zalet na pewno jest duży stopień personalizacji - użytkownik może dopasować komunikator do swoich wymagań, stylu.
DI: Na zakończenie wróćmy do spraw odnoszących się do GG Network S.A. W zeszłym roku Gadu-Gadu zniknęło z parkietu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Czy są jakieś plany, aby spółka pod nowym szyldem ponownie wkroczyła na giełdę?
JR: To są decyzje właścicielskie. Póki co właściciel GG Network rozpoczął proces wycofywania spółki z giełdy. 100% akcji należy do firmy Naspers Ltd poprzez MIH Poland.
DI: Dziękuję za rozmowę, może chcesz coś na zakończenie napisać naszym Czytelnikom? :-)
JR: Zapraszam Czytelników di.com.pl do wypróbowania Nowego Gadu-Gadu, a programistów i głowy pełne pomysłów - do skontaktowania się z nami!
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*