Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Naciski wytwórni i rosnąca konkurencja zmusiły Apple do dokonania zmian w sklepie z cyfrową muzyką.

konto firmowe

reklama


Na wczorajszym Macworld Expo firma Apple zapowiedziała zasadnicze zmiany w swoim sklepie z muzyką i filmami. Najważniejszą z nich jest odejście od sprzedaży plików zabezpieczonych w technologii DRM przed kopiowaniem. Cztery największe wytwórnie muzyczne - Universal Music Group, Sony BMG, Warner Music Group oraz EMI - a także wiele mniejszych zgodziło się udostępniać swoje utwory bez ograniczeń.

W zamian za to Apple postanowiła zróżnicować ceny sprzedawanych utworów. Do tej pory wszystkie kosztowały 99 centów. Teraz niektóre z nich sprzedawane będą także po 69 centów lub 1,29 dolara. Decyzję o wysokości opłaty za poszczególne utwory pozostawiono wytwórniom. Nie zmieni się cena albumów - większość z nich kosztować będzie nadal 9,99 dolarów.

Dodatkowo iTunes umożliwi aktualizację wszystkich utworów tak, by możliwe było ich swobodne kopiowanie - kosztować to będzie 30 centów za każdy utwór oraz 30 procent ceny albumu. Nowe ceny wejdą w życie w kwietniu. W tym momencie 8 z 10 milionów utworów sprzedawanych jest bez DRM, pozostałe 2 miliony zostaną udostępnione do końca marca.

Zmiany to nie tylko efekt nacisków wytwórni, które chciały mieć wpływ na ceny utworów, do których miały prawa, ale także rosnącej konkurencji. Mimo że iTunes jest najpopularniejszym sklepem z muzyką cyfrową, to Amazon.com jako pierwszy zaoferował utwory bez DRM i to już w 2007 roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Apple