Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

To najlepszy sezon świąteczny w historii Amazon.com - ogłosił szef firmy, przedstawiając wyniki sprzedaży w najgorętszym okresie roku.

Czternasty okres świąteczny nie przyniósł dla największego sklepu online żadnych niespodzianek - po raz kolejny pobity został rekord. Jeff Bezos, dyrektor generalny Amazon.com powiedział, że był to najlepszy sezon w historii firmy. Jak widać, pomimo szybko rozlewającego się po świecie spowolnienia gospodarczego, internauci postawili na zakupy internetowe.

15 grudnia okazał się być dniem z największą liczbą zamówień - złożono ich 6,3 milionów, o 17 procent więcej niż rok wcześniej. Rekord został także pobity w kategorii największej liczby przesyłek wysłanych jednego dnia - 5,6 milionów, czyli aż o 44 procent więcej niż w 2007 roku. Firma nie przedstawiła jednak jeszcze wyników finansowych za okres świąteczny.

W komunikacie prasowym Amazon.com pochwalił się, że wysłał towary do 210 krajów i terytoriów. 99 procent z nich dotarło do odbiorców przed 24 grudnia. Ostatnie zamówienie zostało zrealizowane w dniu Wigilii Bożego Narodzenia - dotarło ono do adresata w Las Vegas o 18.12.

Najczęściej zamawianymi towarami były konsola do gier Nintendo Wii, 52-calowy telewizor Samsung LCD HDTV oraz iPod firmy Apple.

Analitycy nie są zaskoczeni tak dobrymi wynikami sprzedaży Amazona, zwracają jednak uwagę, że świat handlu potrzebował pozytywnych sygnałów. Podkreślają ponadto, że firma oferuje bardzo korzystne ceny, a to w dobie kryzysu jest cecha nie do przecenienia. Darmowe przesyłki po przekroczeniu niewielkiej wartości zamówienia także skłaniają bardzo wiele osób do kupowania towarów właśnie tutaj. Wielu porównuje internetowy sklep z siecią Wal-Mart, która zdominowała rynek handlu tradycyjnego - podaje agencja Associated Press.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Oznakują strony internetowe?