Tylko telewizja wyprzedza internet jako najczęściej używane źródło informacji o wydarzeniach politycznych - wynika z badania Visual Networking Index. W porównaniu do poprzednich wyborów prezydenckich w USA wykazano pięciokrotny wzrost wykorzystania materiałów wideo w internecie.
W ramach badania Visual Networking Index oceniano wpływ oglądania materiałów wideo w internecie i zastosowanie innych mediów społecznych na zaangażowanie Amerykanów w politykę. Wyniki badania pokazały, że materiały wideo dostępne w internecie odgrywają coraz większą rolę jako źródło informacji o kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych.
W ubiegłym miesiącu przeprowadzona została ankieta, która objęła przeszło 1800 obywateli Stanów Zjednoczonych uprawnionych do głosowania. Jak się okazało 62% respondentów wskazało internet jako regularne źródło informacji i relacji z przebiegu kampanii prezydenckiej w 2008 r. Lepszy wynik osiągnęła jedynie telewizja (82% respondentów). Na wynik ten ma zapewne dynamicznie rosnąca popularność serwisów z materiałami wideo, których liczba odwiedzin od roku 2004 wzrosła pięciokrotnie.
Około 30% Amerykanów uprawnionych do głosowania z badanej grupy oglądało w internecie relacje z wydarzeń mających miejsce w trakcie kampanii. Co ciekawe, 75%tych osób odniosło wrażenie, że dzięki oglądaniu takich materiałów wideo mogli lepiej monitorować przebieg wydarzeń.
Przy poszukiwaniu materiałów wideo w internecie zwolennicy demokratów (badani wcześniej wskazali swoje preferencje polityczne) częściej korzystają z tradycyjnych serwisów informacyjnych i serwisów społecznościowych. Z kolei zwolennicy republikanów częściej od swoich politycznych przeciwników wykorzystują w tym celu wyszukiwarki.
Jak twierdzą badacze, osoby oglądające materiały wideo dotyczące aktualnej kampanii w internecie sprawiają wrażenie bardziej zaangażowanych w jej przebieg od osób zwracających się ku telewizji. 62% osób oglądających materiały wideo w internecie na bieżąco śledzi najnowsze informacje. W przypadku osób oglądających telewizję jest to 37%. 68% internautów oglądało relację z konwencji obu partii. W przypadku telewidzów odsetek ten wyniósł 47%.
Przeprowadzone badanie jest pierwszym projektem w ramach inicjatywy Cisco Visual Networking Index (VNI) Pulse. Firma Cisco chce poprzez nią prezentować ilościowe informacje dotyczące zachowania konsumentów w sieci uzyskiwane w drodze bezpośredniego zbierania danych. Sponsorowane przez Cisco badanie zostało przeprowadzone przez firmę Compete.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*