Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ostrożnie z CSS w newsletterach

30-06-2008, 11:42

Większośc aplikacji pocztowych wspiera CSS na poziomie powyżej 80%, ale każda aplikacja wspiera troche inne możliwości tej technologii. Dlatego zastowoanie CSS w newsletterach i kampaniach e-mailingowych trzeba dobrze przemyśleć - czytamy w raporcie przygotowanym przez zespół Freshmail.

Zespoł Freshmail przetestował pod katem wsparcia CSS popularne pocztowe aplikacje desktopowych i webowe. Wśród aplikacji desktopowych testowano Outlook 2003 i 2007, Thunderbird i The Bat, jako najczęściej wykorzystywane. Przetestowano również 10 najbardziej popularnych webmaili, m.in. pocztę Onetu, Interii, WP, o2, Gmail, Yahoo i Hotmail.

Badania przeprowadzono w marcu i czerwcu 2008 roku. Wszystkie programy działały na ustawieniach domyślnych. Do testowania aplikacji webowych wykorzystano przeglądarkę Firefox 2.0.

Z 15-stronicowego możemy dowiedzieć się jakie dokładnie elementy, selektory i atrybuty mogą sprawić problemy w poszczególnych aplikacjach. Poza tym autorzy raportu dają pewne rady ogólne.

Przede wszystkim warto unikać tworzenia e-maili, w których wszystko jest jednym, dużym elementem graficznym. Autorzy odradzają też umieszczania styli CSS w elemencie body. Radzą też wysyłać swoje maile w dwóch wersjach: "HTML" i "Plain text".

Poza tym autorzy odradzają stosowania JavaScript i apletów ActiveX. Dla elementów IMG oraz A doradzają stosowanie ścieżek typu: /katalog/obrazek.jpg. Poprawne będą ścieżki http://www.twojserwer.pl/katalog/obrazek.jpg. Wszystkie graficzne elementy warto umieścić na swoim serwerze w katalogu publicznym.

Więcej informacji na temat CSS w e-mailach można znaleźć w raporcie zespołu Frashmail.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Netia przejmuje Tele2 Polska

Źródło: Freshmail