Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Amerykański wirtualny supermarket stanie się pierwszym i - jak na razie - jedynym miejscem, gdzie kupić będzie można muzykę bez DRM od wytwórni tzw. wielkiej czwórki.

Tydzień temu Sony BMG ogłosiła, że podąży zgodnie z trendem wyznaczonym przez poprzedników i rozpocznie sprzedaż muzyki bez zabezpieczeń w systemie DRM.

Zawarcie porozumienia z Amazon.com to poważny krok dla obu firm. Z jednej strony wytwórnia uzyska dostęp do bardzo dużej bazy klientów serwisu i skorzysta z jego popularności. Z drugiej strony Amazon.com będzie mógł się chwalić, że tylko tam dostępna jest muzyka tzw. wielkiej czwórki - Sony BMG, Universal Music Group, EMI oraz Warner Music Group.

W Amazon.com dostępnych jest w tym momencie około 3,1 milionów piosenek od przeszło 270 tysięcy wykonawców z około 33 tysięcy niezależnych wytwórni muzycznych oraz wspomnianej wielkiej czwórki. Wszystkie utwory sprzedawane są bez zabezpieczeń, w formacie MP3 o jakości 256kbps. Ceny większości utworów wahają się od 89 do 99 centów.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Sony BMG, Amazon