Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iTunes sprzedał już ponad 3 miliardy piosenek w postaci cyfrowej - poinformowała wczoraj firma Apple, właściciel sklepu. Jak widać słuchacze coraz przychylniej podchodzą do tej formy zakupów. Co więcej, na amerykańskim rynku sprzedawców muzyki nastąpiły dzięki temu istotne zmiany na podium.

Już w czerwcu br. w rankingu największych amerykańskich sprzedawców muzyki, prowadzonym przez NPD Group, iTunes zepchnął z podium innego internetowego giganta, firmę Amazon - donosi serwis Ars Technica. Apple ma obecnie ponad 10% udział w rynku sprzedawców muzyki w USA, natomiast Amazon - 6,7%. Pierwsze dwa miejsca bez zmian - Wal-Mart (15,8%) oraz Best Buy (13,8%).

Co istotne, iTunes w powyższym zestawieniu to jedyny sklep sprzedający muzykę online wyłącznie w postaci plików cyfrowych. Może to świadczyć o przełomie w podejściu do tego typu zakupów wśród Amerykanów.

Sklep Apple zawdzięcza swój sukces wielu czynnikom. Analitycy wskazują przede wszystkim na niezwykle popularne w USA odtwarzacze multimedialne iPod, produkt Apple ściśle powiązany ze sklepem iTunes. Nie bez znaczenia dla świetnych wyników sklepu miała także decyzja wytwórni EMI o rozpoczęciu sprzedaży plików muzycznych bez zabezpieczeń DRM. Firma ogłosiła, że niezabezpieczone wersje tych utworów i albumów sprzedają się znacznie lepiej, niż gdy były chronione przed kopiowaniem.

Podczas, gdy fizyczna sprzedaż płyt CD z muzyką z roku na rok maleje, zakupy legalnej muzyki w sieci systematycznie rosną. Zdaniem analityków rynku do 2012 roku kwota wydana na muzykę online ma wzrosnąć aż 4-krotnie (z 3 do 12 miliardów dolarów).

Obie firmy wiele ryzykowały - Apple zaczynając sprzedaż muzyki do iPodów w internecie, a wytwórnia EMI udostępniając swoje utwory bez zabezpieczeń. Obie, jak widać, wygrały.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *