Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Komisja Europejska pyta o formaty DVD

04-07-2007, 09:18

Komisja Europejska wysłała listy do amerykańskich wytwórni filmowych z zapytaniem o to, dlaczego zdecydowały się one wesprzeć format Blu-ray od Sony na niekorzyść formatu HD DVD od Toshiby. Formalnie dochodzenia w tej sprawie nie ma, ale Komisja wydaje się być podejrzliwa.

Komisja Europejska już wcześniej interesowała się tym, czy przypadkiem mocne wsparcie dla formatu Blu-ray nie wynika z działań niezgodnych z zasadami uczciwej konkurencji.

Nie da się ukryć, że koncern Sony stojący za formatem Blu-ray jest również właścicielem wytwórni filmowej (Sony Pictures) i przez to firma może mieć większe wpływy w Hollywood. Blu-ray ma zresztą również przewagę na rynku konsol do gier, bo Sony jest przecież producentem PlayStation.

Rzecznik KE Jonathan Todd w wypowiedzi dla agencji Associated Press zaznaczył, że w tej chwili Komisja nie prowadzi żadnego formalnego dochodzenia i nie otrzymała żadnych skarg w tej sprawie. Europejski regulator chce jednak w ramach własnej inicjatywy uzyskać informacje dotyczącą tego, czym kierowały się wytwórnie filmowe przy wyborze wspieranego formatu DVD nowej generacji. Todd odmówił wymienienia z nazwy tych film, które otrzymały pisma od KE.

Obecnie większość wytwórni filmowych wydaje nowe filmy na formacie Blu-ray. Tylko Time Warner, Warner Bros oraz Paramount Pictures udostępniają swoje produkcje w obydwu formatach.

Większość klientów wstrzymuje się z kupnem odtwarzacza DVD nowej generacji i czeka na rozstrzygnięcie wojny pomiędzy formatami. Zwycięstwo Blu-ray może być o tyle niekorzystne, że odtwarzacze dla tej technologii są droższe. Komisja Europejska z czasem może chcieć sprawdzić, czy ich wyższe ceny są uzasadnione.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: AP, Ars Technica