Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-commerce prowadzi w sprzedaży transgranicznej w UE

22-02-2007, 11:07

Rynek w Unii Europejskiej cały czas nie jest jednolity i handel zagraniczny w granicach UE nie jest jeszcze bardzo popularny. Może się to jednak zmienić właśnie dzięki handlowi elektronicznemu - wynika z raportu Eurobarometr 186 przygotowanego na zlecenie Komisji Europejskiej.

robot sprzątający

reklama


Z raportu wynika, że w tej chwili 29% przedsiębiorców europejskich prowadzi detaliczną sprzedaż ponadgraniczną. Kluczem do rozwoju rynku wewnętrznego UE wydaje się być handel elektroniczny (e-commerce), co widać po tym, że aż 57% detalistów twierdzi, że internet jest jednym z ich kanałów sprzedaży.

Jeśli chodzi o detalistów sprzedających swoje towary za granicą, to większość robi to na rynek jednego, góra dwóch krajów członkowskich UE. Duża liczba przedsiębiorców deklaruje, że chciałaby wejść na rynek unijny. 48% jest do tego przygotowanych.

Przeszkody w handlu zagranicznym najczęściej wymieniane przez przedsiębiorców to niepewność transakcji (wskazywana za przeszkodę przez 61% respondentów), oraz różnice w przepisach podatkowych (58%). Nie bez znaczenia są także potencjalne problemy w rozwiązywaniu sporów (57%), różnice w narodowych uregulowaniach transakcji konsumenckich (55%), trudności w zapewnieniu serwisu po-sprzedażowego (55%) i zwiększone koszty dostarczenia towaru (51%). Trudności językowe uznano za mniej istotne (43%).

Opracowanie wspiera akcję konsultacyjną rozpoczętą wraz z publikacją Zielonej Księgi o dorobku prawnym UE w dziedzinie ochrony konsumentów. Jest także uzupełnieniem badań Eurobarometr 252 z października 2006 r. na temat zakupów transgranicznych w UE.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *