Sierpniowe wyniki oglądalności stron wg Megapanel PBI/Gemius
Największy zasięg (82,24%), według badania Megapanel PBI/Gemius z sierpnia 2006 r., ma wyszukiwarka Google, którą w ciągu miesiąca odwiedziło blisko 10,5 mln użytkowników (real users).
Prawie milion mniej użytkowników (blisko 9,5 mln) miał w tym samym okresie portal Onet.pl, a na trzecim miejscu uplasowała się Wirtualna Polska z liczbą 8,4 mln real users.
W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych stron znalazły się także m.in. wikipedia.org - 9 miejsce z ponad 3,9 mln użytkowników, czy przejęty ostatnio prez Google Inc. serwis społecznościowy YouTube (14 miejsce), na którego strony udało się ponad 2,5 miliona polskich internautów.
Z kolei największą liczbę odsłon w sierpniu 2006 roku - według Megapanel PBI/Gemius - odnotowała platforma aukcyjna Allegro, której strony otwarto w tym czasie ponad 2,3 miliarda razy.
Tuż za Allegro, z około 2,1 mld odsłon uplasował się portal Onet.pl. Wyszukiwarka Google zajęła w tym zestawieniu 3. miejsce (1,5 mld odsłon) a 4. przypadło Wirtualnej Polsce z niewiele gorszym wynikiem - 1,2 mld odsłon.
Wśród 10 witryn z największą liczbą odsłon znalazły się też trzy serwisy społecznościowe - na 7. miejscu widnieje epuls.pl, którego użytkownicy wygenerowali ponad 460 mln odsłon, 8. miejsce przypadło grono.net z ponad 450 mln odsłon, a 9. okupuje fotka.pl z ponad 410 mln odsłon.
Jak wynika z badania, w sierpniu 2006 r. najwięcej czasu polscy internauci spędzili na stronach portalu Onet.pl - w sumie było to blisko 45 mln godzin. Równie chętnie przebywamy na stronach Google - ponad 43 mln. godzin. Trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Wirtualna Polska - na portalu tym internauci przesiadywali w sumie przez ponad 27 mln godzin.
W pierwszej dziesiątce serwisów, na których polscy internauci przebywają najdłużej znalazły się wymienione już wcześniej serwisy społecznościowe: fotka.pl (prawie 5,4 mln godzin) oraz epuls.pl (4,4 mln godzin). Dużo czasu internauci spędzają także na stronach gry Bitefight.pl - 14. miejsce z ponad 2 mln godzin "wysiedzianych" przez nieco ponad 520 tys. użytkowników. Tuż za nią znajduje się YouTube - 2 mln godzin, na 17. miejscu uplasowała się witryna ze strategiczną grą symulacyjną OGame.pl (1,6 mln godzin/ponad 520 tys. użytkowników) a na 18. serwis rozrywkowy maxior.pl (1,5 mln godzin/1,6 mln użytkowników).
Jednakże, kiedy pod uwagę weźmiemy średni czas przebywania przez użytkownika na stronach serwisu to prowadzenie obejmuje serwis społecznościowy epuls.pl, na którym pojedynczy odwiedzający spędził w sierpniu 2006 r. średnio ponad 6 i pół godziny. O godzinę krócej uwagę użytkowników przyciągała witryna z wynikami sportowymi livescore.com, a trzecie miejsce w tym zestawieniu "wysiedziały" osoby odwiedzające portal Onet.pl - blisko 4:45 minut.
W sierpniu 2006 r. wciąż najpopularniejszym komunikatorem według zasięgu miesięcznego w polskiej Sieci pozostaje Gadu-Gadu z 5,7 mln użytkownikami (real users). Jego zasięg w tym czasie to - według badaniu Megapanel PBI/Gemius - 44,85%. Na drugim miejscu z liczbą blisko 3 mln użytkowników uplasował się Skype, a na trzecim - Tlen.pl, z którego korzysta ponad 770 tys. polskich internautów.
Natomiast najdłużej wykorzystywanym w tym czasie komunikatorem był Konnekt - w ciągu miesiąca każdy jego użytkownik korzystał z tego programu średnio przez ponad 88 godzin. Drugą pozycję wśród gadatliwych internautów zajmują użytkownicy Tlen.pl - średni czas na użytkownika wyniósł w jego przypadku ponad 65 godzin/m-c. Gadu-Gadu znalazł się na 3 miejscu w tej grupie z "przegadanymi" przez pojedynczego użytkownika ponad 62 godzinami miesięcznie.
W badaniu wzięło udział 18 265 w wieku powyżej 7 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.