Blogerzy i twórcy podcastów mogą zacierać ręce
W roku 2005 na reklamę na blogach, podcastach i w kanałach RSS wydano ok 20,4 milionów USD, czyli o 198,4 proc. więcej niż w 2004 roku - wynika z raportu Blog, Podcast and RSS Advertising Outlook opublikowanego przez firmę PQ Media.
Na razie, najwięcej reklamodawców przyciągają blogi - firmy pozostawiły tam w ubiegłym roku ok 16,6 mln USD, czyli 81,4 proc. wszystkich wydatków we wspomnianej grupie mediów.
Na reklamę w podcastach, czyli internetowych publikacjach w postaci dźwiękowej, wydano w tym czasie tylko 3,1 mln USD, ale - jak przewiduje PQ Media - do roku 2010 to właśnie internetowe audycje będą najpopularniejszym medium reklamowym z wydatkami rzędu 327 mln USD.
W kanałach RSS reklamodawcy pozostawili w 2005 roku jedynie 650 tys. USD, podaje PQ Media.
Zdaniem przedstawicieli firmy badawczej, niski - w porównaniu z ogólnymi wydatkami na reklamę w internecie - poziom wydatków na reklamę w mediach tworzonych przez indywidualnych internautów wynika z faktu, że wciąż uważane są za nowinki na rynku internetowym, nie mają określonych standardów pomiarowych, a także z innych problemów technologicznych.
Według prognoz PQ Media, w roku 2006 rynek reklamowy w mediach, typu blogi, podcasty oraz kanały RSS, wzrośnie do blisko 50 mln USD, a w roku 2010 reklamodawcy pozostawią tam ok 757 mln USD.