Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najsilniejsze marki samochodowe w social media i wśród dziennikarzy wg badania Top Marka

07-10-2015, 08:36

Motoryzacja po raz kolejny okazała się najbardziej medialną branżą badania Top Marka – wspólnego przedsięwzięcia magazynu „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Marki samochodowe elektryzowały zarówno dziennikarzy, jak i użytkowników social media.

robot sprzątający

reklama


Volkswagen skutecznie przyciągnął uwagę mediów kolejną inwestycją – zakładami pod Wrześnią. Dziennikarze na bieżąco relacjonowali etapy budowy, co znalazło odzwierciedlenie zarówno w liczbie publikacji, jak i ich wydźwięku w okresie lipiec 2014 - czerwiec 2015. Spore zainteresowanie budził również nowy model VW – Passat 8, który zdobył 1. miejsce w konkursie Car of the Year 2015 w Europie. Łącznie marka podsumowała swą obecność w prasie wynikiem 16,2 tys. materiałów.

Na miejscu 2. uplasował się Mercedes-Benz z liczbą 12,1 tys. informacji. Prasa rozpisywała się głównie o nowych ekskluzywnych modelach tej marki. Nie inaczej było w przypadku zamykającego podium Forda, który zgromadził 11,4 tys. informacji. W Top 5 znalazły się również Fiat i BMW.

Marki samochodowe pojawiały się w internecie w kontekście nowości produktowych, cyklicznych wydarzeń branżowych, a także zdarzeń drogowych. Biorąc pod uwagę liczbę publikacji, Volkswagen i Mercedes-Benz zachowały czołowe miejsca również w sieci. Na pozycji 3. uplasowało się BMW, które okazało się popularniejsze w tym medium niż Ford i Audi. Jednak to 60,7 tys. publikacji o Mercedesie zaowocowało większą liczbą potencjalnych kontaktów - szacowaną na 63,96 mld - niż 67,5 tys. informacji na temat VW. Marki motoryzacyjne były obecne najczęściej w serwisach ogólnopolskich, głównie specjalistycznych.

Dyskusja o markach samochodowych toczyła się głównie na Facebooku. Użytkownicy serwisów społecznościowych najchętniej wzmiankowali o BMW, które zgromadziło 808,1 tys. informacji. Drugie Audi odnotowało 498,5 tys. wzmianek, pokonując brand Mercedes-Benz liczbą 56,2 tys. wpisów i komentarzy. Zbliżony wynik osiągnęły Honda i Ford – odpowiednio 286,2 tys. i 284,5 tys. publikacji. Wśród autorów wpisów na temat marek samochodowych przeważali mężczyźni – największy ich udział analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaobserwowali w przypadku informacji nt. BMW – aż 82 proc.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *