Najlepsze półrocze w historii INTERIA.PL
W dwóch pierwszych kwartałach br. portal INTERIA.PL odnotował przychody w wysokości 25 676 tys. zł, czyli o 49,4% wyższe w odniesieniu do analogicznych danych sprzed roku.
reklama
Jak wynika z opublikowanego dziś (2 sierpnia) raportu okresowego, INTERIA.PL SA zamknęła II kwartał 2006 r. zyskiem netto w kwocie 2 405 tys. zł.
Łącznie, w dwóch pierwszych kwartałach 2006 r. spółka wypracowała zysk netto w wysokości 3 566 tys. zł, co w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego oznacza przyrost o 2 373 tys. zł.
- Całe półrocze zamykamy przeszło 75-procentowym wzrostem przychodów gotówkowych w podstawowych obszarach działalności, czyli w sprzedaży powierzchni reklamowej i usług e-commerce - komentuje Jacek Pasławski, prezes zarządu INTERIA.PL.
W komunikacie prasowym portalu poinformowano, iż największy udział w przychodach ze sprzedaży miała reklama internetowa, której wartość po dwóch kwartałach 2006 roku zamknęła się kwotą 18 802 tys. zł. Gotówkowe przychody reklamowe w pierwszych dwóch kwartałach 2006 r. były wyższe o 76% w stosunku do przychodów uzyskanych w I półroczu 2005 r.
Coraz istotniejszą rolę w przychodach INTERIA.PL SA odgrywa działalność e-commerce, z której przychody po dwóch pierwszych kwartałach br. zwiększyły się o 74,6% w stosunku od uzyskanych w analogicznym okresie 2005 r.
Zysk EBITDA po dwóch kwartałach br. osiągnął wartość 5 407 tys. zł, wzrastając o 69,5% w porównaniu do wartości sprzed roku, a marża EBITDA w tym samym okresie ukształtowała się na poziomie 21%.