Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najbardziej poszukiwany notebook według Skapiec.pl

27-04-2010, 19:09

W I kwartale 2010 roku porównywarka cen Skąpiec zbadała, którzy producenci komputerów przenośnych cieszą się największym uznaniem oraz jakie parametry i ceny są najczęściej poszukiwane przez konsumentów.

robot sprzątający

reklama


Z analiz wynika, że największym zainteresowaniem wśród internautów cieszy się sprzęt firmy Asus. Producent ten odnotował 17,55 proc. wskazań na tle pozostałych 21 marek. Wiceliderem okazał się ubiegłoroczny faworyt HP (16,03 proc. wskazań), zaś kolejne miejsca zajęły Toshiba (13,94 proc.), Dell (11,01 proc.) i Lenovo (8,17 proc.).

Podstawowym kryterium wyboru notebooka jest wielkość matrycy

Pozycja marki nie gra tak dużej roli do badanych, jak wielkość matrycy. Osoby korzystające z serwisu Skapiec.pl szukają najczęściej notebooka z wyświetlaczem o przekątnej 15,4 cali, z dyskiem minimum 200 GB i większą pamięcią (4 GB), która sprosta wymaganiom najnowszych systemów operacyjnych.

Jeśli chodzi o pułap cenowy, największym zainteresowaniem cieszą się modele, których cena nie przekracza 2000 zł (38,60 proc. wskazań). Nieco mniej popularny okazał się przedział cenowy 2000-4000 zł (22,79 proc.). Granicą, od której wyraźnie spada zainteresowanie notebookami w Skapiec.pl, jest cena 6000 zł. Wartości powyżej tej kwoty osiągają wyniki na poziomie kilku punktów procentowych.

>> Czytaj też: Macbooki wyparowały przez dach

Notebook, który cieszyłby się największym powodzeniem wśród użytkowników Skąpca, powinien być zatem wyposażony w matrycę 15,4 cali, procesor Core 2 Duo (Core i5), 4 GB pamięci RAM, 200 GB dysk twardy, kartę graficzną nVidia (GeForce GT 240 M), napęd DVD RW oraz system operacyjny Windows 7. Ponadto powinien ważyć poniżej 2 kg i kosztować nie więcej niż 2000 zł.

Jaka przyszłość czeka polski rynek notebooków? Pomimo niepewnej sytuacji gospodarczej prognozy są raczej optymistyczne. Według danych firmy badawczej Context sprzedaż notebooków w polskim kanale dystrybucji w lutym 2010 r. wzrosła o 9 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

>> Czytaj też: Dwukrotny wzrost sprzedaży notebooków w Europie Środkowo-Wschodniej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Skapiec.pl



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag skapiec.pltag porównywarkitag notebookitag badania