Nasz region kontynentu może pochwalić się najwyższą dynamiką wzrostu sprzedaży komputerów. W ciągu roku liczba sprzedanych notebooków wzrosła aż o 99 procent.
W połowie kwietnia Dziennik Internautów informował o globalnych wynikach sprzedaży komputerów - wzrosła ona w ciągu roku o 24,2 procent, osiągając poziom 79,13 mln sztuk. Firma IDC podała teraz do wiadomości szczegółowe informacje dotyczące regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Są równie dobre, co świadczyć może o tym, że ożywienie gospodarcze także w krajach rozwiniętych jest silne.
W ciągu roku łączna liczba sprzedanych komputerów wzrosła o 22 proc., przy czym największy przyrost - o 131,6 proc. - zanotowała firma Asus. Nabywców w regionie znalazło 26,33 mln urządzeń. Liderem rynku pozostał Hewlett-Packard - wzrost o 21,9 proc. do poziomu 5,64 mln sztuk. Silnym wzrostem - o ponad 35 proc. - może pochwalić się także drugi na liście Acer. Dystans między obiema firmami ulega ciągłemu zmniejszeniu - obecnie ich rynkowe udziały wynoszą odpowiednio 21,4 oraz 19,4 proc.
Wyraźnie widać jednak, że to Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód oraz Afryka są motorami wzrostu całego rynku regionalnego. Sprzedaż tutaj wzrosła łącznie o 39,4 proc., osiągając poziom 9 milionów komputerów, czyli tyle, ile przed pierwszym spadkiem w czwartym kwartale 2008 roku. Jeszcze lepiej sytuacja wygląda, jeśli pod uwagę weźmiemy jedynie Europę Środkowo-Wschodnią. W naszej części kontynentu sprzedaż wzrosła o 58,6 proc., przy czym laptopów aż o 99 proc.
Komputery przenośne w całym regionie cieszą się znacznie większą popularnością niż stacjonarne. EMEA zanotowała tutaj wzrost o 32,3 proc. IDC zauważa także pozytywny wpływ ożywienia gospodarczego na sytuację w firmach. Bardziej pewne swojej przyszłości, inwestują w nowy sprzęt komputerowy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|