Zakończył się pierwszy etap "specjalny" akcji społecznej Akademia Języka Polskiego. Do północy 22 kwietnia można było sprawdzić swoją znajomość języka ojczystego. Wkrótce okaże się, czy mówimy po polsku czy po polskiemu.
W październiku 2008 roku Wydawnictwo Naukowe PWN zainaugurowało cyklem wykładów akademickich ogólnopolską akcję społeczną Akademia Języka Polskiego. Celem akcji jest popularyzowanie pięknej polszczyzny i kształtowanie potrzeby korzystania z aktualnych słowników języka polskiego.
Kampania była wspierana w mediach spotów społecznych ("półtorej kilograma..."), a ostatnio w dniach 19-22 kwietnia przeprowadzony został Narodowy Test z Języka Polskiego. W teście tym sprawdzano, jak dobrze opanowaliśmy gramatykę, frazeologię, wymowę, a także znaczenie wyrazów. Wyniki mogą skłonić do refleksji, jeśli okażą się wyjątkowo złe albo – kto wie? – zaskakująco dobre.
Test można było wypełnić od 19 do 22 kwietnia na stronie akademiajezykapolskiego.pl (wyniki dostępne natychmiast) albo w wersji drukowanej 20 kwietnia w tygodniku Newsweek. Organizatorzy akcji przygotowali dla zainteresowanych internautów darmowe elektroniczne publikacje z serii "Ćwiczenia z kluczem": Ortografia, Poprawna polszczyzna, Frazeologia i znaczenie wyrazów, które można wciąż pobrać ze strony Akademii na dysk.
Sam test (wciąż można sprawdzać tam swoje umiejętności) składa się zaledwie z 11 pytań, za które można otrzymać 40 punktów. Czas rozwiązania online wynosił 30 minut, ale na rozwiązanie wystarczyła mniej niż połowa tego czasu.
Poprawne rozwiązania zostaną opublikowane 27 kwietnia w Newsweeku i na stronie akcji, na której będzie można także znaleźć wyniki zbiorcze, pokazujące, jak dobrze posługujemy się językiem polskim. Kolejnym etapem Akademii Języka Polskiego będzie "Rozmawiaj z dzieckiem po polsku". Pomysłodawcy akcji chcą pokazać w nim, jak można się bawić językiem z dziećmi.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*