O ponad 32 proc. wzrosła liczba sprzedanych przez Motorolę Mobility urządzeń. Firma wciąż jest pod kreską, jednak na horyzoncie widać już zysk netto. Walnie przyczynia się do tego segment rozwiązań dla domu.
reklama
Motorola Mobility Holdings Inc., która powstała w wyniku podziału firmy Motorola Inc. w styczniu br., podała wyniki finansowe za drugi kwartał 2011 roku. Firma drugi kwartał z rzędu prezentuje lepsze dane, co zdaje się potwierdzać, że decyzja o rozdzieleniu była słuszna. Przychody wyniosły 3,33 mld USD, o 27,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie o 27,1 proc. wzrosły koszty sprzedaży, co pozwoliło zwiększyć marżę brutto z 664 do 864 mln USD.
Firma sprzedała łącznie 11 mln urządzeń, w tym 4,4 mln smartfonów oraz 440 tys. tabletów XOOM. Rok wcześniej sprzedaż była na poziomie 8,3 mln telefonów, z czego tych zaawansowanych 2,7 mln. Przychody z tego segmentu wyniosły 2,4 mld USD, o 41 proc. więcej niż w Q210. Strata wyniosła 85 mln USD wobec 87 mln USD rok wcześniej. Poszerzona została oferta smartfonów z serii Droid, w Chinach pojawiły się cztery nowe modele, z kolei w Stanach Zjednoczonych na rynek ma zostać wprowadzonych 10 kolejnych telefonów w tym roku.
Segment rozwiązań dla domu przyniósł przychody w wysokości 907 mln USD, o 2 proc. więcej niż rok temu. Z 29 do 62 mln USD wzrósł zysk netto tej części Motorola Mobility.
Łączna strata netto wyniosła 56 mln USD wobec 77 mln USD zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego i 81 mln USD straty w poprzednim kwartale. Strata na akcję została zmniejszona z 27 do 19 centów.
W podziale na regiony widać wyraźne zmniejszenie roli Ameryki Północnej. W ciągu trzech miesięcy udział tego regionu spadł z 56 do 43 proc. w segmencie urządzeń mobilnych. Straciły także Chiny kontynentalne - z 15 do 14 proc. Wzrosło za to znaczenie Ameryki Łacińskiej (z 20 do 24 proc.), pozostałych krajów Azji (z 4 do 10 proc.), a także Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (z 5 do 9 proc.).
Co do trzeciego kwartału br., Motorola spodziewa się zysku netto na akcję w przedziale 0-10 centów. W całym roku wskaźnik ten powinien wynieść od 48 do 60 centów. Firma spodziewa się więc znacznego przyspieszenia, zwłaszcza w czwartym kwartale. Sugerować to może wzmożoną akcję marketingową, jak również wprowadzenie kolejnych modeli na rynek.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|