Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Money: 85 procent internautów robi zakupy w internecie

26-11-2009, 19:32

W e-sklepach kupujemy najczęściej książki i elektronikę. Na aukcjach polujemy na ubrania i buty, a w serwisach ogłoszeniowych szukamy części samochodowych - wynika z przeprowadzonych przez Money.pl badań preferencji zakupowych internautów.

W ciągu dwóch lat odsetek internautów, którzy sieć wykorzystują jako miejsce zakupów urósł dwukrotnie. Spośród ponad 4,5 tysiąca ankietowanych przez Money.pl użytkowników sieci aż 85 proc. deklaruje, że jest e-klientami, czyli dokonało zakupu w internecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

43 proc. osób z tej części badanych, którzy nie robią zakupów w sieci (15 proc.), twierdzi że kupowany towar trzeba najpierw zobaczyć na własne oczy. 30 proc. z osób, które nie kupują w sieci, nie jest przeciwnikami e-handlu.

>> Czytaj także: Trwa wyścig o portfele internautów

Wśród ankietowanych osób, kupujących dziś w sieci, blisko połowa na wirtualne zakupy decyduje się raz na kilka miesięcy. Więcej niż co trzeci e-klient mierzy częstotliwość kupowania w tygodniach, a co dwunasty przyznaje się, że pieniądze w sklepach czy na aukcjach wydaje regularnie co kilka dni.

Kupujący w sieci najchętniej korzystają z ofert w sklepów internetowych (72,6 proc.), choć na aukcje internetowe wskazało prawie tyle samo badanych - 71,7 proc. Z serwisów ogłoszeniowych korzysta zaledwie 4,2 proc. badanych.

W badaniu przeprowadzonym w dniach 17-20 listopada wzięło udział 4521 użytkowników serwisu Money.pl. Szczegóły dotyczące ankiety znajdziecie na stronach Money.pl.

>> Czytaj także: Robiąc zakupy, korzystamy z opinii internautów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Money.pl



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR