Przedstawiciele Unico Software opowiadają o przygotowywanych przez siebie wirtualnych pomocnikach, którzy w przyszłości mają odciążyć internetowe punkty obsługi klienta.
reklama
Adrian Nowak, Dziennik Internautów: Jesteście pierwszą firmą w Polsce oferującą inteligentne systemy informatyczne. Czemu zdecydowaliście się na tworzenie właśnie takich usług?
Unico Software: Tworzymy nowy projekt, którego celem jest stworzenie inteligentnego wirtualnego agenta - Dronna. Całość wynika z potrzeby rynku, którą jest odciążenie żywych agentów w telefonicznych i internetowych centrach obsługi klienta oraz obniżenie kosztów ich obsługi.
Co okazało się największym wyzwaniem podczas tworzenia tak zaawansowanych rozwiązań?
Paradoksalnie największym wyzwaniem w przypadku innowacyjnych rozwiązań okazuje się zawsze czynnik ludzki. Technika, która jest dziś dostępna, pozwala na tworzenie projektów, o których jeszcze parę lat temu nikomu nawet się nie śniło. Każdy problem można w jakiś sposób obejść lub rozwiązać. Najbardziej nieprzewidywalnym elementem jest jednak człowiek, który z tych systemów ma korzystać. To właśnie dlatego jednym z istotniejszych, wbrew pozorom, etapów wdrażania nowych produktów są testy i programy pilotażowe.
Do jakich klientów chcecie dotrzeć w pierwszej kolejności?
Rozwiązania, które oferujemy, kierowane są przede wszystkim do sektorów, gdzie kluczową rolę odgrywa sprawna obsługa klienta, ale również promocja na przykład punktów informacyjnych, biur festiwalowych, urzędów miast czy instytucji finansowych.
Jak wiele kosztowało stworzenie Unico Software? Ile osób obecnie pracuje nad projektem?
Kapitał zakładowy spółki pozwalający na stworzenie produktu to ponad milion złotych. Nad projektem pracuje obecnie 10 osób.
Jak oceniacie potencjał rynku na inteligentne systemy informatyczne?
Jest to bardzo obiecujący rynek. Wdrażanie nowych technologii podnosi prestiż i pokazuje, że przedsiębiorstwo idzie z duchem czasu. Firmy szukają rozwiązań, które pozwolą im podejść indywidualnie do obsługi poszczególnych klientów bez generowania dodatkowych kosztów. Dziś oczywiste jest, że dzwoniąc, np. do banku, trafimy na system IVR (Interactive Voice Response), który przekieruje nas do kompetentnego konsultanta, a nie na panią na centrali. Z czasem nikogo nie będzie dziwić, że ten konsultant po drugiej stronie infolinii jest wirtualnym agentem, który też potrafi obsłużyć dzwoniącego.
W swojej ofercie macie dwa produkty: agent Dronn i Safelock. Który z nich cieszy się większym zainteresowaniem?
Kluczowym produktem jest Dronn, ale o Safelock też mamy już pierwsze zapytania ofertowe rokujące wdrożenie jeszcze w tym roku.
Unico Software powstało w ramach projektu Media 3.0. realizowanego przez Miasteczko Multimedialne sp. z o.o. Jakie korzyści otrzymaliście w ramach tej współpracy?
Miasteczko Multimedialne to nasz inwestor finansowy.
Oferujecie zaawansowane i wybiegające w przyszłość rozwiązania. Jakie korzyści przemawiają za zastosowaniem inteligentnych systemów informatycznych?
Wirtualny Agent Dronn, w przeciwieństwie do konsultanta, jest w stanie obsłużyć ogromną ilość połączeń równocześnie. Może pracować dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Posiada szybki dostęp do informacji, które może przedstawiać w kilku językach. Dodatkowo ma opcję biometrycznej weryfikacji głosu dzwoniącego. Wdrożenie takiego rozwiązania pozwala znacząco obniżyć koszty obsługi klientów przy jednoczesnym zachowaniu, a nawet podniesieniu poziomu świadczonych usług.
To, co do tej pory kojarzyło nam się z filmami fantastycznymi, dziś staje się rzeczywistością. Czy takie nowości budzą duże zainteresowanie wśród klientów?
Zainteresowanie jest duże, mimo że nie wszyscy dojrzeli jeszcze do obcowania z takimi systemami. Część osób traktuje takie rozwiązania jako ciekawostkę, ale większość widzi w tych systemach przyszłość komunikowania się ze swoimi klientami. Oczywiście największe zainteresowanie jest w branżach, dla których wysoka jakość obsługi ma bezpośrednie przełożenie na ilość klientów, ale powoli nawet instytucje takie, jak urzędy, przekonują się do nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają codzienną pracę.
Dopiero od niedawna działacie na polskim rynku. Ilu klientów udało się Wam zdobyć przez ten czas?
Projekt jest w fazie startupu. Pierwsze wdrożenia pojawią się w trzecim kwartale 2012. Do tej pory zrealizowaliśmy kilka wdrożeń pilotażowych.
Macie już pomysły na kolejne inteligentne rozwiązania? Może pojawiają się bezpośrednie sugestie klientów?
Z pewnością zależy nam na rozwiązaniach elastycznych. Nasze produkty i usługi są efektem ścisłej współpracy z klientami. Ich doświadczenie oraz potrzeby są podstawą w wyznaczaniu kierunku rozwoju oferowanych przez nas rozwiązań.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z EFRR w ramach POIG oraz budżetu państwa, Priorytet 3 – Kapitał dla innowacji, Działanie 3.1 – Inicjowanie działalności innowacyjnej. Inwestujemy w waszą przyszłość.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|