Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Moja firma: ISO-Manager pomoże obniżyć koszty audytów

28-05-2012, 23:30

O tym, czemu warto korzystać z internetowych systemów zarządzania jakością, a także jakie niesie to ze sobą oszczędności, opowiada w rozmowie z Dziennikiem Internautów Bartłomiej Zielonka szefujący rozwojowi ISO-Managera.

robot sprzątający

reklama


Adrian Nowak, Dziennik Internautów: Na rynku funkcjonują już internetowe systemy zarządzania jakością. Co skłoniło Was do stworzenia kolejnej usługi tego typu?

Bartłomiej Zielonka, prezes ISO-Manager: Tworząc ISO-Managera, zdawaliśmy sobie sprawę z obecności pewnych rozwiązań na rynku. Jednak po głębszej analizie zauważyliśmy bardzo duże braki merytoryczne oraz funkcjonalne innych narzędzi. Tak na dobrą sprawę to właśnie ISO-Manager jest pierwszym i jak dotąd jedynym w pełni internetowym systemem, który pozwala w sposób kompleksowy zarządzać nie tylko dokumentacją, ale również całym systemem zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.

Co najbardziej wyróżnia Was pośród konkurentów, którzy oferują tego typu aplikacje?

Przede wszystkim jest to kompleksowość. ISO-Manager pozwala w doskonały sposób tworzyć zintegrowane systemy zarządzania na wiele norm ISO, dodatkowym atutem jest jego 100% internetowa struktura, która umożliwia pracę w dowolnym miejscu na świecie, oraz przyjazność dla użytkownika – czyli intuicyjny interface oraz logiczna dla pełnomocnika ścieżka tworzenia dokumentów. Oddajemy przedsiębiorstwom możliwość angażowania wielu pracowników jednocześnie w proces tworzenia systemu jakości. Pracownicy mogą jednocześnie pracować nad swoimi wąsko wydzielonymi sekcjami, dzięki czemu wszystko przebiega sprawniej i szybciej. Bardzo duże możliwości nadawania uprawnień dostępu do systemu przez użytkownika oraz cena – gwarantująca nawet najmniejszym przedsiębiorstwom możliwość zakupu naszego systemu. To czynniki, które chyba najbardziej nas wyróżniają.

Czytaj także: Moja firma: Synchronizacja mobilnych danych z Mobeelizer

Od jak dawna działacie i jakie wyniki udało się Wam osiągnąć w tym czasie?

ISO-Manager jako spółka z o.o. powstała w sierpniu 2011 roku. Od tego czasu uruchomiliśmy nowszą wersję systemu oznaczoną numerem 2.0, obecnie trwają pracę nad wersją 3.0, która będzie udostępniała użytkownikom o wiele więcej niesamowitych możliwości pracy przy dokumentacji systemowej, jak również bardziej elastycznego zarządzania samym ISO-Managerem pod indywidualne potrzeby przedsiębiorstwa. Co więcej, nasz system jest prezentowany niezależnym ekspertom, którzy są niewątpliwie autorytetami w swoich dziedzinach, oraz audytorom wiodącym z różnych obszarów, gdzie spotyka się on z bardzo pochlebnymi opiniami, a nierzadko z zachwytem, jeżeli chodzi o sposób ujęcia problemu zarządzania jakością poprzez informatyczne dedykowane do tego narzędzie.

Co okazało się największym wyzwaniem podczas tworzenia systemu ISO-Manager?

Największym wyzwaniem była struktura samego oprogramowania. Z punktu widzenia użytkownika jest to system rozbudowany pod względem funkcjonalności oraz możliwości pracy na nim, ale jednocześnie bardzo przejrzysty. Wszystko, czego pełnomocnik ds. jakości potrzebuje, aby skutecznie oraz efektywnie stworzyć system zarządzania jakością, jest już w ISO-Managerze przygotowane. Z punktu widzenia całego zaplecza, czyli tego, czego nie widzi osoba pracująca na ISO-Managerze, są to setki tysięcy linijek kodu, tysiące powiązań oraz zależność baz, które powodują, że system działa bardzo sprawnie. Tak naprawdę optymalizacja tych wszystkich rekordów oraz zapytań, ujęcie bardzo wielu ważnych elementów w taki sposób, aby dać najsprawniejsze narzędzie na rynku polskim, było chyba jednym z największych wyzwań.

Swoją ofertę kierujecie zarówno dla małych, jak i dużych firm. A jak wygląda to w praktyce: które z nich najczęściej się do Was zgłaszają?

Trudno jednoznacznie określić. Zgłaszają się najróżniejsze firmy pod względem wielkości oraz branż, w których działają. Wszystkie szukają sprawnego rozwiązania swoich problemów z zarządzaniem jakością, w tym miejscu ISO-Manager jest niezastąpiony.

Jak długo trwa proces przejścia na cyfrową jakość ISO zainteresowanej firmy? Ilu ekspertów pracuje nad wdrożeniem aplikacji w firmie?

Proces przejścia na cyfrową jakość ISO nie jest długi ani skomplikowany. Sama aplikacja jest uruchamiana od razu po podpisaniu umowy, co pozwala na rozpoczęcie w niej pracy. Osoba mająca wiedzę na temat SZJ, wchodząc do naszego systemu, bardzo szybko odnajduje się w nim, co pozwala w naprawdę zaskakująco krótkim czasie dokonać tego procesu. Jeżeli przedsiębiorstwo ma już stworzony system zarządzania w wersji papierowej, to przejście na naszą cyfrową formę to kwestia maksymalnie dwóch, może trzech dni.

Jakie oszczędności i korzyści płyną z wdrożenia aplikacji ISO-Manager?

Jeżeli chodzi o oszczędności, to niewątpliwie są nimi 55% mniejsze koszty prowadzenia corocznych audytów - dzięki elektronicznej formie cały ten proces przebiega dużo szybciej. Całą dokumentację tworzy się średnio o 60-70% szybciej niż w standardowej papierowej formie. Dodatkowo pojawiają się oszczędności wynikające z mniejszego zużycia papieru (90% mniej drukowanych dokumentów), mniej czasu potrzebnego na przeprowadzania audytów – około 50%, oraz znaczne oszczędności w postaci kosztów pracy pełnomocnika. Odpada konieczność wertowania stosów segregatorów w poszukiwaniu potrzebnych zapisów, łatwiejsze wdrażanie zmian, szybsze i sprawniejsze informowanie o zmianach pracowników – dzięki przechowywaniu dokumentów w jednym ogólnodostępnym miejscu. Generalnie ISO-Manager usprawnia proces całego zarządzania – a to przecież jest bezcenne.

Jakie macie pomysły na dalszy rozwój?

Pomysłów jest naprawdę wiele. Do najważniejszych na pewno należy wejście z ISO-Managerem na rynki zagraniczne oraz organizacja dużego przedsięwzięcia poszerzającego świadomość na temat systemów zarządzania jakością w Polsce.

Czytaj także: Moja firma: Monit24 dla firm dbających o swój wizerunek

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z EFRR w ramach POIG oraz budżetu państwa, Priorytet 3 – Kapitał dla innowacji, Działanie 3.1 – Inicjowanie działalności innowacyjnej. Inwestujemy w waszą przyszłość.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E