Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mobilne płatności: Konsumenci nie ufają informatycznym gigantom

10-08-2011, 11:34

Apple, Google czy Facebook nie będą miały łatwego zadania w walce o portfele użytkowników.

Jak informowaliśmy niedawno, jeszcze w tym roku z mobilnych płatności może korzystać nawet 141,1 mln użytkowników. Komu przypadnie ten niezwykle lukratywny rynek?

>>Czytaj także: PayPal eksperymentuje z mobilnymi płatnościami na Androidzie (wideo)

Sonda
Apple powinno się wspierać usługami konkurentów?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według badań przeprowadzonych przez Ogilvy & Mather klienci nie ufają w tym przypadku informatycznym gigantom. Jako najpewniejsze wskazywane są firmy od dawna kojarzone z obsługą płatności oraz kartami kredytowymi, jak Visa, American Express czy Mastercard.

W badaniu ankietowani musieli odpowiedzieć na pytanie "komu ufasz, jeśli chodzi o mobilne płatności". Mogli zaznaczyć dowolną ilość podmiotów, jednak Facebooka wskazało najmniej, bo zaledwie 12% ankietowanych. Dla porównania, ciesząca się największym zaufaniem Visa zdobyła głosy 40% osób biorących udział w badaniu.

Stosunkowo słaby wynik przypadł w udziale także informatycznym gigantom, takim jak Google, Apple czy Microsoft. Zaufanie do tych firm, jeśli chodzi o mobilne płatności, wskazywało od 19,5% (Google) do 22,9% (Apple) ankietowanych.

Zaufanie do popularnych firm w związku z mobilnymi płatnościami
fot. - Zaufanie do popularnych firm w związku z mobilnymi płatnościami
Choć jest to wynik o wiele słabszy, niż w przypadku korporacji obsługujących karty kredytowe, warto zauważyć, że mobilne płatności są nowym rozwiązaniem, które istnieje na razie w świadomości wąskiej grupy użytkowników. Na razie żadna z informatycznych firm nie podjęła również w związku z tym istotnych działań promocyjnych.

>>Czytaj także: eBay przejmuje firmę z korzyścią dla PayPala


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: AdAge



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E