Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wirtualna telefonia komórkowa w Polsce nie cieszy się dużą popularnością. Kilka lat po premierze działający operatorzy mają zaledwie nieco ponad pół miliona aktywnych klientów.

Firma badawcza PMR Publications szacuje, że na koniec pierwszego półrocza 2010 roku wirtualni operatorzy telefonii komórkowej (MVNO) posiadali około 525 tysięcy aktywnych użytkowników. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza to dwukrotny wzrost. Liderem rynku jest sieć wRodzinie - usługi świadczone są przez CenterNet S.A. oraz Fundację Lux Veritatis.

Na drugim miejscu znajdują się spółki telekomunikacyjne funduszu MNI S.A. - na koniec ubiegłego roku posiadały one 67,8 tysięcy aktywnych klientów, co oznacza udział na poziomie około 13 procent. W ciągu roku liczba użytkowników zwiększyła się o 12,7 procent. Firma chwali się, że zeszłoroczne plany udało jej się zrealizować z nawiązką.

>> Czytaj także: Hyperion i MNI Telecom - kolejny krok na drodze do połączenia

Firma świadczy obecnie usługi telekomunikacyjne tak dla klientów wewnętrznych (MNI Telecom S.A.), jak i dla zewnętrznych (Toya, Mediatel S.A., Crowley Data Poland). W zeszłym roku uruchomiona została marka "Hyperfonia" - bez specjalnej promocji udało jej się pozyskać około dwóch tysięcy klientów.

MNI zamierza dalej aktywnie działać na rynku telekomunikacyjnym. Na koniec zeszłego roku firma posiadała około 270 tysięcy klientów końcowych, do grudnia 2013 roku powinna wzrosnąć do 380 tysięcy. Wynikać to będzie, po pierwsze, z pozyskiwania nowych klientów (firma uznaje telefonię mobilną za ważny element swojej działalności). Po drugie, zainteresowanie ofertą MNI wyraziło już kilku kolejnych operatorów. Najnowsze marki, jakie zostaną uruchomione, to "Streamfonia" oraz "TOYAmobilna".


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *