Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Microsoft: Spadek sprzedaży komputerów PC to "paplanina"

12-08-2010, 21:50

Gigant z Redmond po raz kolejny przekonuje inwestorów, że niekorzystne warunki na rynku wcale nie muszą oznaczać mniejszych zysków.

robot sprzątający

reklama


Kierownictwo uspokajało akcjonariuszy z Wall Street, że firma ma się dobrze pomimo pogłosek o spadku zapotrzebowania na komputery PC w Europie, USA oraz Chinach.

>> Czytaj także: Microsoft: Dobre wyniki finansowe dzięki Windows 7

Bill Koefoed z Microsoftu odpowiedzialny za informowanie inwestorów miał powiedzieć według serwisu ZDnet: "Nie wiem, czy wziąłbym na serio dwóch facetów, którzy pojechali odwiedzić jakichś producentów z Tajwanu, jako wyznacznik tego, jak naprawdę wygląda rynek. Zebrałbym raczej więcej informacji i dopiero po ich przeanalizowaniu zadecydował, jak to naprawdę wygląda".

Sonda
Mniejsza ilość nowych pecetów zaszkodzi MS?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Słowa Koefoeda były odpowiedzą na wcześniejsze przemówienie, które wygłosił Christopher Danely. Zauważył on, że giganci tacy, jak HP oraz Acer, zrezygnowali z dużych części zamówień półprzewodników używanych do budowy pecetów. Dodał także, że jest bardzo mało prawdopodobne, aby w związku ze słabnącym zapotrzebowaniem na takie maszyny w niedalekiej przyszłości niekorzystna sytuacja miała się zmienić.

Robert Youngjohns z północnoamerykańskiego oddziału Microsoftu zauważa, że Windows rzeczywiście po części zawdzięcza bardzo dużą popularność sprzedaży systemu razem z nowym sprzętem. Dodaje także, że nie tylko pecety napędzają sprzedaż w MS: "Oczywiście nasz biznes jest ściśle związany z liczbą sprzedawanych nowych komputerów PC. Myślę jednak, że równie ważne jest to, że jednocześnie możemy sprzedawać rzeczy związane z infrastrukturą PC. Ważną częścią naszego biznesu w Północnej Ameryce jest między innymi sprzedaż oprogramowania takiego, jak Windows Server 2008, SQL Server czy System Center. To rzeczy, które nie są bezpośrednio powiązane z rynkiem PC i myślę, że ta część biznesu będzie dla nas nadal bardzo atrakcyjna".

Po niezbyt udanej premierze telefonów Kin, a także problemach przy wdrażaniu Hotmaila, Microsoft nie ma ostatnio najlepszego okresu. Gigant jednak nie wydaje się tym zbytnio przejmować, szczególnie że na horyzoncie pojawiają się już kolejne nowości.

>>Czytaj także: Microsoft musi mieć tablety z Windows 7


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: The Register