Megapanel: Więcej Polaków odwiedziło Google niż Onet
Według rankingu witryn Megapanel PBI/Gemius w lutym 2006 roku portal Onet.pl nie był już najpopularniejszą witryną wśród Polaków, ani pod względem liczby użytkowników, ani odsłon.
Pierwsze miejsce piastuje teraz witryna Google, którą w lutym br. odwiedziło 9.124.825 użytkowników (real users).
Na drugim miejscu w tym rankingu znajduje się portal Onet.pl z liczbą 8.786.299 użytkowników, a na trzecim Wirtualna Polska - 7.869.670 użytkowników.
Tym samym zasięg miesięczny Google wyniósł w lutym 79,64%, Onetu - 76,68% oraz Wirtualnej Polski 68,68%.
Warto przy okazji odnotować, że wszystkie witryny z pierwszej dziesiątki odnotowały wzrost liczby real users.
Roszada dokonała się także w przypadku miesięcznej liczby odsłon. Tutaj w lutym 2006 r. Onet musiał ustąpić pierwszego miejsca platformie aukcyjnej Allegro.pl. Oglądalność Onetu w tym miesiącu spadła o 6,5% do ponad 2 mln 114 tys. odsłon, natomiast Allegro wzrosła do ponad 2 mln 129 tys. odsłon (o 1%).
Miejscami w lutowym rankingu odsłon zamieniły się również Google z Wirtualną Polską - które zajmowały odpowiednio 3 i 4 miejsce.
Na rynku komunikatorów monitorowanych w badaniu Megapanel PBI/Gemius (korzystających z audytu site-centric) bez zmian. Pierwsze miejsce nadal zajmuje Gadu-Gadu, przed Tlenem i Spikiem zarówno pod względem real users jak i odsłon.
Badaniem objęto 18 273 osób w wieku 7 lat i więcej. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania Net Track Millward Brown SMG/KRC.