Megapanel: Styczeń 2009 - Nasza-Klasa najpopularniejsza

25-03-2009, 15:17

Na szczytach większości rankingów króluje niepodzielnie serwis Nasza-Klasa. Od grudnia ubiegłego roku liczba użytkowników tego serwisu wzrosła o kolejny milion użytkowników. Jeśli chodzi o komunikatory, to prym wiedzie Gadu-Gadu i będzie tak pewnie jeszcze przez dłuższy czas. Zastanawiający jest spadek popularności Skype, czy tendencja taka zostanie zachowana?

fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009
fot. - fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009
W stosunku do rankingu z grudnia 2008 roku niewiele się zmieniło w pierwszej dziesiątce witryn według zasięgu miesięcznego. Jedyną zmianą jest zamiana pozycji Wirtualnej Polski z Naszą-Klasą, która z powrotem wraca na miejsce trzecie. Co ciekawe liczba użytkowników tej ostatniej wzrosła o milion osób, w przeciwieństwie do WP, która zachowała niemal taką samą liczbę odwiedzających.

fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009
fot. - fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009
Pomimo, że rozwój Naszej-Klasy nie jest już tak dynamiczny jak w początkach jej powstania, to liczba odwiedzin serwisu wcale nie maleje. Wręcz przeciwnie, bo w stosunku do poprzedniego miesiąca, grudnia zanotowała prawie 13,3 mld kliknięć. Interesującym jest fakt, iż wyszukiwarka Google, która zajmuje pierwsze miejsce pod względem zasięgu miesięcznego była odwiedzana prawie trzy krotnie rzadziej.

fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009
fot. - fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009
Dalsze wyniki również skupiają się wokół wspomnianego serwisu społecznościowego. Wciąż narzekamy na brak czasu, chyba już wiadomo co go pożera. Przeciętny użytkownik w styczniu br. Naszej-Klasie poświęca aż 18 godzin. To więcej od poprzedniego miesiąca o prawie 4 godziny i więcej o 6 godzin niż w październiku  2008 roku, kiedy to korzystanie z tego serwisu pochłaniało przeciętnemu użytkownikowi średnio ponad 12 godzin. Pozostałym serwisom poświęcamy mniej czasu, bo jest to po 7 godzin w przypadku serwisu Google oraz Onetu.

fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009
fot. - fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009
W kategorii najpopularniejszych komunikatorów niekwestionowanym zwycięzcą jest komunikator Gadu-Gadu, który obejmuje 37,26% badanych użytkowników. Równie godnym konkurentem GG  jest Skype, posiadający 25,87% udziału co jest wynikiem słabszym w stosunku do miesiąca poprzedniego, czyli grudnia 2008 r. W pozostałej części rankingu zmiany są niewielkie i raczej oscylujące wokół pierwotnych pozycji.


Następny artykuł » zamknij

Nowa oferta Plusa dla firm

Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag statystykitag Megapaneltag Gemiustag badania rynku
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031