W kwietniu najpopularniejsze polskie witryny odnotowały potężne spadki liczby odsłon oraz godzin spędzonych na nich przez internautów. Gadu-Gadu znowu traci zasięg, a Tlen musiał ustąpić pierwszeństwa komunikatorowi Windows Live Messenger ze stajni Microsoftu. Z pierwszej dwudziestki najpopularniejszych witryn wypada także Grupa IDG.
reklama
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
W kwietniu 2009 roku Google umocniło się na pozycji lidera tego zestawienia, zdobywając ponad 2% zasięgu w rynku z liczbą 14,5 mln real users (88,43%). Pomimo niewielkiego spadku użytkowników (real users - RU) w stosunku do marca 2009 r. na 5. miejsce wskoczyła Interia z 50,21% zasięgu (8,27 mln real users), spychając Allegro, któremu w ciągu miesiąca spadła liczba użytkowników o ponad 180 tys.
Pomimo utrzymania 11. pozycji duży spadek liczby real users odnotowały także witryny Microsoftu - z 5,3 mln w marcu 2009 do 4,7 mln w kwietniu 2009 r. Sporo realnych użytkowników - ponad 660 tys. - straciły także witryny Grupy GG Network, która spadła z 12. na 13. pozycję, ustępując miejsca mozilla.com. Ponad 300 tys. mniej użytkowników miała także Grupa Fotka.pl.
W kwietniu obniżył się próg wejścia do pierwszej dwudziestki do poziomu 2,86 mln real users, który osiągnęła porównywarka Ceneo (17,40% zasięg). Co ciekawe, z pierwszej dwudziestki wypadła Grupa IDG, która w marcu 2009 miała 19,79% zasięgu z 3,25 mln RU i 17. pozycję. Miejsce po witrynach ze stajni IDG zajęła strona gry.pl z zasięgiem 17,75% (2,92 mln RU), plasując się na 19. pozycji.
Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon
Wszystkie serwisy z pierwszej dziesiątki odnotowały w kwietniu 2009 spadek liczby odsłon, najwięcej zaś, bo aż 2,68 mld odsłon straciła Nasza-klasa. Mimo to, portal ten nadal plasuje się na pierwszym miejscu tego zestawienia. Allegro (2 pozycja) straciło ponad 1 mld odsłon, a trzeci w zestawieniu Onet miał w kwietniu o ponad 540 tys. mniej niż w marcu 2009 r.
Ranking witryn według miesięcznego czasu
Internauci spędzili w kwietniu 2009 r. dużo mniej czasu na najpopularniejszych polskich witrynach. Także w tym rankingu największe straty odniósł portal Nasza-Klasa, na którym internauci spędzili w tym miesiącu blisko 30 mld godzin mniej niż w marcu 2009 r. Z kolei Google (2. miejsce w zestawieniu) straciło ponad 15 mld godzin. Generalnie straty w liczbie spędzonych godzin odnotowały wszystkie witryny z pierwszej dwudziestki. To najprawdopodobniej efekt świąt wielkanocnych i długiego weekendu.
Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego
Gadu-Gadu cały czas traci rynek - w lutym 2009 r. komunikator miał zasięg 36,51%, w marcu 35,79%, a w kwietniu 34,90%. Od lutego do kwietnia liczba real users GG spadła jednak tylko o ponad 130 tys.
Co ciekawe, GG najwyraźniej nie traci aż tak bardzo na rzecz swojego głównego konkurenta - Skype (26,11% z 4,3 mln RU), który w stosunku do marca stracił ok. 150 tys. real users. Jak się okazuje, Polacy coraz chętniej korzystają z komunikatora Microsoftu - Windows Live Messengera, który w kwietniowym zestawieniu wyprzedził Tlen.pl i zajmuje trzecią pozycję z 627 tys. RU (3,81% zasięgu). Oznacza to, że WLM przybyło w ciągu miesiąca ponad 140 tys. realnych użytkowników. Tlen w tym czasie stracił tylko ponad 30 tys. RU (do 587 tys.). Przy dynamicznym wzroście popularności Windows Live Messengera wystarczyło to jednak do spadku Tlenu na 4. pozycję z zasięgiem 3,57%.
W kwietniu 2009 r. najdłuższy średni czas uruchomienia na użytkownika - 93 godziny i 4 minuty - miał ostatni w zestawieniu GoogleTalk (0,09% zasięgu z nieco ponad 15 tys. RU).
Ranking opracowano na podstawie próby 18 438 panelistów powyżej 7. roku życia. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*