Czerwiec 2009 okazał się dobrym miesiącem dla Grupy Mozilla. Rzadziej odwiedzaliśmy w tym czasie blogi, a Gadu-Gadu wyraźnie umocnił swoją pozycję na rynku komunikatorów. Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009, dotyczącym najpopularniejszych witryn i komunikatorów wśród polskich internautów.
reklama
Czołówka bez zmian - na prowadzeniu Grupa Google, przed Grupą Onet.pl i nasza-klasa.pl, wszystkie z lekkim wzrostem użytkowników i zasięgu. Miejscami zamieniły się natomiast Grupa Gazeta.pl i Grupa INTERIA.PL. Ta ostatnia przyciągnęła w czerwcu ponad 300 tys. real users (RU) i uplasowała się na 6. pozycji, zyskując 59,48% zasięgu i wyprzedzając Grupę Gazeta.pl, która w odniesieniu do maja br. odnotowała nieco mniejszą liczbę użytkowników.
W drugiej dziesiątce tego zestawienia trochę większe roszady. Najbardziej widoczny jest skok w górę - z 20. na 12. miejsce - Grupy Mozilla, która w czerwcu zyskała ponad 2 mln real users więcej niż w maju. Z czerwcowego rankingu wypadły Grupa MSN i ceneo.pl, ustępując miejsca debiutantom - Grupie Plus GSM (18. miejsce) oraz Grupie pkt.pl (20. miejsce).
Pierwsze trzy miejsca zajmują te same strony, co w maju br. - google.pl (89,87% zasięgu), nasza-klasa.pl (69,63%) oraz onet.pl (69,02%). Druga pozycja naszej-klasy jest jednak coraz bardziej zagrożona - onet.pl brakuje tylko nieco ponad 100 tys. RU by wyprzedzić najpopularniejszy w Polsce serwis społecznościowy. Na 4. pozycję w tym miesiącu wspięło się Allegro.pl (61,89% zasięgu), wyprzedzając nieznaczenie google.com (61,14%).
Czerwiec okazał się dobrym miesiącem dla domeny mozilla.com, nieobecnej w tym rankingu w maju br., która od razu wskoczyła na 11. miejsce z zasięgiem 32,37% (5,4 mln RU). Polacy rzadziej odwiedzali w omawianym miesiącu blogi, gdyż ani blogspot.com ani Blox.pl nie pojawiły się w czerwcowym zestawieniu, pomimo obecności w maju br. Ich miejsce zajęły natomiast serwisy dobreprogramy.pl (21,33% zasięgu i 3,57 mln RU) oraz gry.pl (21,25% i 3,55 mln RU).
W tym zestawieniu wciąż króluje nasza-klasa.pl z ponad 10,4 mld odsłon (wzrost o ponad 400 mln odsłon od maja). Na drugim miejscu Grupa Google (4,12 mld odsłon), na trzeciej Grupa Allegro.pl (3,89 mld odsłon)
Mocno wspięła się w górę - z 10. na 6. pozycję - internetowa gra travian.pl, która w czerwcu 2009 r. zyskała ponad 700 mln odsłon więcej w porównaniu do maja, osiągając ostatecznie 1,65 mld odsłon.
Nadal najwięcej czasu spędziliśmy w sumie na stronach z Grupy Google - 121 mln godzin. Drugą pozycję zajmuje nasza-klasa, na której stronach Polacy spędzili 108 mln godzin, a trzecią Grupa Onet.pl - 64 mln godzin. Duży wzrost liczby spędzonych godzin odnotował, wyróżniający się także w poprzednim zestawieniu serwis travian.pl - z 5,8 mln godzin w maju na 8,6 mln godzin w czerwcu. Jak widać, potężny wzrost w liczbie odsłon (o ponad 700 mln) przełożył się na ilość spędzonego na niej czasu, choć liczba realnych użytkowników wzrosła w tym serwisie zaledwie o niecałe 230 tys.
Polacy coraz chętniej zaczęli też grać w menelgame.pl, która to zadebiutowała w czerwcowym rankingu z liczbą 6 mln spędzonych godzin. Co raz więcej czasu spędzamy także w serwisie społecznościowym facebook.com, który pojawił się w tym zestawieniu na 20. pozycji z liczbą 3,2 mln godzin.
Mniej czasu spędziliśmy natomiast na korzystaniu z serwisów do hostingu i wymiany plików Grupy Rapidshare, która wypadła poza pierwszą 20-tkę.
W przypadku średniego czasu na użytkownika na pierwszym miejscu nadal nasza-klasa, na której w czerwcu 2009 każdy użytkownik spędził średnio ponad 9 godzin. Drugą pozycję utrzymały serwisy z Grupy Google - ponad 7 godzin. Na trzecią tym razem wspiął się serwis plemiona.pl z ponad 6 godzinami. Ikariam.pl, który w poprzednim miesiącu zajmował 3. pozycję w tym zestawieniu, w czerwcu wypadł z rankingu.
W czerwcu wieczny lider tego zestawienia - komunikator Gadu-Gadu zyskał ponad 2% zasięgu i ponad 400 tys. real users, umacniając swoją pozycję z wynikiem 7,28 mln użytkowników (43,57% zasięgu). Wzrost o blisko 200 tys. RU odnotował także Skype (2. miejsce), co dało mu 27,45% zasięgu. Na trzeciej pozycji Tlen.pl z 4,22% zasięgu (705 tys. RU).
Popularność, choć nie miejsce, stracił w czerwcu Windows Live Messenger, z którego skorzystało 268 tys. RU, czyli prawie 100 tys. użytkowników mniej niż w maju br. Dało mu to zasięg 1,60% (w maju 2,13%). W zestawieniu komunikatorów pojawił się Flircik - wewnętrzny komunikator onetowego serwisu Sympatia.pl, wypychając poza pierwszą 10-tkę komunikator Konnekt.
W badaniu wzięło udział 17 786 użytkowników powyżej 7 roku życia. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*