Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Megapanel: Najpopularniejsze serwisy tematyczno-funkcjonalne - kwiecień 2009

23-06-2009, 22:19

W kwietniu Polacy odetchnęli trochę od internetu - prawie wszystkie witryny zebrane w kategoriach tematyczno-funkcjonalnych odnotowały mniejsze lub większe spadki w liczbie realnych użytkowników.

robot sprzątający

reklama


INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA - Megapanel, kwiecień 2009
INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA
Kwiecień okazał się słabszym miesiącem dla większości witryny w tym zestawieniu. W pierwszej dziesiątce bez zmian i oprócz Wirtualnej Polski - Serwisy informacyjne wszystkie witryny straciły realnych użytkowników (RU). W drugiej dziesiątce kosmetyczna wymiana na pozycji 11 - rzeczpospolita.pl została zastąpiona przez wiadomości Google. Z pierwszej dwudziestki wypadł w kwietniu TVN a jego miejsce zajęły serwisy informacyjne portalu Gery.pl

KULTURA I ROZRYWKA Megapanel, kwiecień 2009
fot. - KULTURA I ROZRYWKA Megapanel, kwiecień 2009
KULTURA I ROZRYWKA
W tej kategorii także większość serwisów odnotowała spadki w liczbie użytkowników. Na prowadzeniu wciąż nieosiągalny dla reszty YouTube z 7,5 mln RU. Onet.pl - serwisy rozrywkowe udało się wyjść na 2. pozycję (5,253 mln RU), ale to dzięki utracie sporej liczby RU przez serwisy rozrywkowe o2.pl (3. miejsce z 5,249 mln RU). Z rankingu wypadł photobucket.com, którego zastąpił serwis e-zyczenia.pl (1,2 mln RU), zapewne tylko także chwilowo - w związku ze świętami Wielkiej Nocy.

MOTORYZACJA - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - MOTORYZACJA - Megapanel, kwiecień 2009
MOTORYZACJA
Pierwsza trójka bez zmian, ale za to z pierwszej piątki wypadła Grupa Gratka - Serwisy motoryzacyjne, plasując się na 6 pozycji w kwietniowym zestawieniu z 1 mln RU, a na jej miejsce weszły serwisy motoryzacyjne Wirtualnej Polski. Na dalszych pozycjach kilka nieznaczących roszad. Podobnie jak w poprzednich kategoriach wszystkie serwisy odnotowały spadek liczby realnych użytkowników.

BIZNES, FINANSE, PRAWO - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - BIZNES, FINANSE, PRAWO - Megapanel, kwiecień 2009
BIZNES, FINANSE, PRAWO
Wszystkie witryny z pierwszej 20-tki tej kategorii odnotowały mniejszą liczbę RU niż w marcu 2009. Liderem pozostają serwisy biznesowe Onet.pl, jednak ich zasięg zmniejszył się z 16,39% do 14,91% z 2,5 mln RU. Pierwsza trójka bez zmian - za Onetem uplasowały się serwisy biznesowe Money.pl, a potem Bankier.pl. Od kilku miesięcy trwa walka o pozycję 4. pomiędzy serwisami biznesowymi Wirtualnej Polski a Grupą INFOR.pl. Tym razem więcej internautów odwiedziło serwisy WP (1,6 mln RU), spychając Grupę INFOR.pl na 5. pozycję z 1,5 mln RU.

Dużą stratę w tej kategorii odnotowały serwisy biznesowe i prawne Egospodarka.pl. W marcu 2009 cieszyły się zasięgiem 8,13% z 1,3 mln RU, co dało im 7. pozycję, miesiąc później ich zasięg zmalał do 6,01% z 989 tys. RU i spadły o 1 miejsce w dół. Znaczącą stratę - ponad 100 tys. real users odnotował także serwis media2.pl (371 tys. RU), który w marcu 2009 na wyprzedził swojego rywala - wirtualnemedia.pl. W kwietniu WM straciło mniej RU - tylko 26 tys. - plasując się na 10. pozycji rankingu. W kwietniu w rankingu nie znajdziemy już totalmoney.pl, który już w marcu zaliczył spory spadek RU. Jego miejsce w zestawieniu zajęła Grupa Mediarun.pl z wynikiem 257 tys. RU.

BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI - Megapanel, kwiecień 2009
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
W ogólnej tendencji spadkowej w liczbie realnych użytkowników wśród większości serwisów, najmniej zadowolony w tym rankingu będzie serwis Grupa Meble.pl. W kwietniu znalazł się dopiero na 10. pozycji (w marcu zajmował 5.) tracąc blisko 150 tys. RU. Wzrostową tendencję udało się natomiast zachować witrynie skyscrapercity.com, która zyskała ponad 50 tys. RU i z wynikiem 287 tys. RU przesunęła się z 14. na 11. pozycję.

EDUKACJA - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - EDUKACJA - Megapanel, kwiecień 2009
EDUKACJA
W kwietniu maturzyści wybrali świętowanie i naukę z książek chciałoby się powiedzieć patrząc na gorsze wyniki praktycznie wszystkich witryn w kategorii Edukacja w Megapanelu. Powody do zadowolenia ma jedynie Agora, której Gazeta.pl - serwisy edukacyjne zyskały prawie 500 mln nowych real users - dzięki temu z 10. w marcu 2009 przeskoczyła prosto na 5. pozycję w kwietniu 2009 r. Pomimo bariery wejścia na poziomie 400 tys. RU w kwietniowym rankingu w ogóle nie pojawił się serwis nauka.katalogi.pl, który w marcu miał 750 tys. RU. Do zestawienia dostały się za to serwisy edukacyjne INTERIA.PL  z wynikiem 408 tys. RU.

SPORT - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - SPORT - Megapanel, kwiecień 2009
SPORT
Gazeta.pl - serwisy sportowe pomimo mniejszej liczby RU przesunęła się z 5. na 3. pozycję z 2,1 mln RU. Pierwszą nadal zajmują serwisy sportowe Onetu, a drugą Wirtualnej Polski. W kwietniowym zestawieniu zabrakło natomiast witryny sfd.pl, która w marcu uplasowała się na 3. pozycji (1,3 mln RU). Do pierwszej 20-tki trafiły serwisy aktywni.pl (162 tys. RU) i meczyki.pl (107 tys. RU).

STYL ŻYCIA - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - STYL ŻYCIA - Megapanel, kwiecień 2009
STYL ŻYCIA
Z pierwszej 10-tki tego zestawienia jedynie INTERIA i Wirtualna Polska odnotowały wzrosty - odpowiednio o ponad 160 tys. RU i 85 tys. RU. Trzymający się na pierwszym miejscu Onet.pl - Styl życia stracił ponad 300 tys. RU a drugi w zestawieniu o2.pl Styl życia niecałe 300 tys. RU. Nowe "twarze" w tym rankingu to Grupa Stylistka (404 tys. RU - 18. miejsce) i Grupa Axel Springer - Styl Życia (400 tys. RU - 20. miejsce)

TURYSTYKA - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - TURYSTYKA - Megapanel, kwiecień 2009
TURYSTYKA
Marcowy debiutant - rozklad-pkp.pl zdobył w kwietniu ponad 250 tys. RU i utrzymał się na 2. pozycji (1,5 mln RU) depcząc po piętach serwisom turystycznym Onetu, którym liczba RU wzrosła jedynie o 170 tys. RU do 1,9 mln. Nowy serwis w tym rankingu to obiektyturystyczne.pl (169 tys. RU - 19. miejsce).

NOWE TECHNOLOGIE - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - NOWE TECHNOLOGIE - Megapanel, kwiecień 2009
NOWE TECHNOLOGIE
Trzy pierwsze serwisy w tym zestawieniu straciły w kwietniu spory udział w rynku i wróciły pod kreskę 3 mln real users. Nowe technologie INTERII utrzymały 1. pozycję, ale straciły ponad 2,5% rynku i 400 tys. RU osiągając 2,9 mln RU. Dobreporgramy.pl (2. pozycja) straciły aż 600 tys. RU i prawie 4% rynku, podobnie jak trzeci w zestawieniu IDG - Nowe technologie. Zaskakujące wyniki osiągnęły za to serwisy Nowe technologie portalu Gazeta.pl, ktore wbrew spadkowemu trendowi zyskały w kwietniu prawie 700 tys. nowych realnych użytkowników wskakując na 6. pozycję z 13. w marcu. Co ciekawe w pierwszej 20. zestawienia, na miejscu 16. pojawił się anglojęzyczny serwis cnet.com z 466 tys. RU.

PRACA - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - PRACA - Megapanel, kwiecień 2009
PRACA
Spadkowy trend w oglądalności nie ominął także serwisów rekrutacyjnych. Pierwsza trójka bez zmian: Gazeta.pl - Praca (strata 350 tys. RU), Pracuj.pl - Praca (strata ponad 180 tys. RU), infopraca.pl (strata 90 tys. RU). Mocny dół odnotował serwis Allegro - Praca, który spadł z 5. pozycji w marcu 2009 na 16. w kwietniu 2009, tracąc przy tym ponad 550 tys. z 700 tys. RU w marcu br. Jest to zapewne wynik przeniesienia ruchu na inny serwis w tej samej grupie - otopraca.pl, który zajął w kwietniowym zestawieniu 10. miejsce z 317 tys. RU.

SPOŁECZNOŚCI - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - SPOŁECZNOŚCI - Megapanel, kwiecień 2009
SPOŁECZNOŚCI
Co ciekawe, wyraźnemu trendowi spadkowemu w kwietniu 2009 oparł się serwis Nasza-Klasa, który utrzymał liczbę RU na poziomie 9,4 mln, tracąc jedynie na odsłonach (prawie 2,5 mld odsłon). Ponad 500 tys. RU odeszło w kwietniu od Onet.pl - Społeczności, który uplasował się na 4. pozycji z 3,5 mln RU. Na 3. miejsce weszły z 5. w marcu serwisy społecznościowe Wirtualnej Polski, która zyskała w kwietniu jedynie 40 tys. RU osiągając 3,8 mln real users.

Wysoko poszybowała również w tym czasie INTERIA.pl - Społeczności - z 11. miejsca w marcu br. na 6. w kwietniu br. Jest jednak efekt przejęcia przez Interię serwisu chomikuj.pl, który w marcu br. uplasował się na 10. pozycji. Razem z chomikuj serwisy społecznościowe Interii uzyskały w kwietniu 3,1 mln real users. Cały czas rośnie też liczba polskich użytkowników facebook.com, który od marca zyskał ponad 160 tys. RU, plasując się na 15 pozycji z 1,05 mln RU. W wyniku zniknięcia z rankingu chomikuj.pl do pierwszej dwudziestki powrócił serwis ajo.pl z 631 tys. RU.

MAPY I LOKALIZATORY - Megapanel, kwiecień 2009
fot. - MAPY I LOKALIZATORY - Megapanel, kwiecień 2009
MAPY I LOKALIZATORY
Wśród liczby RU serwisów tego zestawienia także pojawił się trend spadkowy. W czołówce jednak bez zmian - prowadzą mapy Google, przed Zumi.pl Onetu i mapami szukacz.pl. O jedną pozycję w górę przesunęły się dwa serwisy z dalszych miejsc, którym udało się zdobyć w kwietniu po kilka tysięcy RU - mowa o lokalizatorze Docelu.pl Wirtualnej Polski i serwisie dojazd.org.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PBI, Gemius



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag statystykitag rankingitag Megapaneltag badania