Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Megapanel: Najpopularniejsze serwisy tematyczne - luty 2009

25-04-2009, 10:37

Onet przoduje w większości zestawień, ale Wirtualna Polska także wędruje coraz wyżej w rankingach. YouTube jest bezkonkurencyjny w kategorii Kultura i Rozrywka, podobnie jak Wikipedia w kategorii Edukacja oraz Nasza-Klasa wśród serwisów społecznościowych. Poniżej podsumowanie 13 kategorii tematycznych badania Megapanel zrealizowanego w lutym 2009 roku.

robot sprzątający

reklama


Informacje, publicystyka, media - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Informacje, publicystyka, media - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Pierwsza trójka miejsc w kategorii Informacje, publicystyka, media w lutym 2009 roku nie przyniosła żadnych zmian. Nadal podium należy do portali Onet, Wirtualna Polska i Gazeta.pl. Pod względem liczby użytkowników Onet zyskał ich o prawie 100 tys. więcej, osiągając poziom 4,75 mln. Pozostałe witryny od dziewiątego miejsca zanotowały spadek liczby odwiedzin na swoich stronach.

Kultura i rozrywka - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Kultura i rozrywka - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
YouTube, pozostający liderem w dziedzinie Kultura i rozrywka, zachowuje przewagę, skupiając 7,13 mln użytkowników (real users - RU), prawie o 1,7 mln więcej od plasującego się na drugim miejscu o2.pl (5,44 mln RU). Miejsca od 1 do 12 pozostają niezmienione w porównaniu z poprzednim rankingiem, natomiast roszady występują w dalszej części listy - jednak żaden z serwisów nie odpadł z pierwszej dwudziestki.

Motoryzacja - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Motoryzacja - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Nadal najpopularniejszymi Serwisami motoryzacyjnymi są otoMoto, serwisy motoryzacyjne Onetu oraz Interii, obejmujące procentowo swoim zasięgiem odpowiednio 17,39%, 11,67% i 8,53% użytkowników. Z tabeli została wyeliminowana jedynie Autogaleria skupiająca w styczniu br. 1,56 tys. użytkowników. Jej miejsce zajął serwis Roadbook z jeszcze słabszym wynikiem 1,42 tys. RU.

Biznes, finanse i prawo - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Biznes, finanse i prawo - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Pierwsza dziewiątka witryn w kategorii Biznes, finanse i prawo trzyma się twardo. Większość z pozostałych zmieniła się miejscami o jedno lub dwa oczka. Z rankingu wypadła Grupa Mediarun, a jej miejsce zajął mybank z wynikiem ponad 269 tys. użytkowników.

Budownictwo i nieruchomości - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Budownictwo i nieruchomości - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
W przypadku Budownictwa i nieruchomości pierwsze trzy miejsca, czyli Gazeta.pl, Grupa Murator oraz otoDom, zostają bez zmian pod względem liczby real users. Największą liczbą odsłon cieszy się w tym zestawieniu jednak serwis, który nie dostał się na podium - gratka.pl/dom. W lutym wspomniana witryna odnotowała 36,4 mln odsłon, czyli o 2 mln więcej niż przed miesiącem.

Edukacja - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Edukacja - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
W kategorii Edukacja niezaprzeczalnie rządzi Wikipedia z wynikiem 6,41 mln użytkowników. Onet, który znalazł się na 2 miejscu, posiada ponad dwukrotnie mniej real users (2,86 mln).

Sport - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Sport - luty 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Zmiany w kategorii Sport widać dopiero od 7 miejsca. W większości serwisy pozamieniały się miejscami, a kulturystyka.pl opuściła ranking. Znajdujący się w lutym br. na 1 pozycji w rankingu Onet odnotował o 30 mln mniej odsłon. 

Styl życia - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Styl życia - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Kategoria Styl życia należy od pewnego czasu do o2.pl, skupiając prawie 3,8 mln użytkowników. Za nim z niewiele mniejszym wynikiem (3,78 mln RU) plasuje się Onet. Ranking opuścił serwis zeberka.pl. Nadal najczęściej przeglądane są serwisy z sekcji Styl Życia Wirtualnej Polski, osiągając prawie 225,4 mln odsłon.

Turystyka - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Turystyka - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Wirtualna Polska powoli pnie się w górę w kategorii Turystyka. W październiku 2008 portal był na 4 miejscu (495,7 tys. RU), w styczniu 2009 roku już na trzecim (734,5 tys. RU). Obecny miesiąc dla WP to kolejny awans o jedno oczko w górę (753,3 tys. RU). Na pierwszym miejscu utrzymuje się Onet z ponad 2 razy większą liczbą użytkowników, bo 1,7 mln.

Nowe technologie - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Nowe technologie - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
W kategorii Nowych Technologii dominuje Interia ze swoim serwisem Nowe Technologie, gromadząc 3,1 mln użytkowników. Na drugim miejscu plasuje się serwis drobreprogramy.pl z liczbą 3,0 mln real users. Przewaga lidera nad 2 miejscem nieco się zmniejszyła i kto wie, czy przyszły miesiąc nie zmieni pierwszej trójki podium. Z rankingów zniknął serwis plikowo.pl, a na jego miejsce wskoczyła witryna thepiratebay.org. Zmianę tę można tłumaczyć ostatnimi problemami prawnymi założycieli The Pirate Bay, którym sąd zarzucił promowanie łamania praw autorskich.

Praca - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Praca - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
W kategorii Praca zamieniły się miejscami serwis pracuj.pl (1,43 mln RU) z będącym do tej pory na drugiej pozycji serwisem Gazeta.pl (1,52 mln RU). Największy spadek zanotowała strona epraca.com.pl - z 16 na ostatnie miejsce z wynikiem 105,6 tys. unikalnych użytkowników.

Społeczności - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Społeczności - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Pozycja Naszej-Klasy na szczycie listy w kategorii Społeczności nikogo pewnie nie dziwi. Witryna ta ma ponad 5 milionów użytkowników przewagi nad obecnym na drugim miejscu serwisem Gazeta.pl. Niemal rekordowa jest również liczba odsłon N-K, bo 13 mld. Jest to 7-krotnie więcej odsłon niż w drugim najpopularniejszym pod tym względem serwisie, Fotka.pl.

Mapy i lokalizatory - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
fot. - Mapy i lokalizatory - styczeń 2009 - Źródło: Megapanel PBI/Gemius
W przypadku kategorii Mapy i lokalizatory w lutym 2009 roku najchętniej korzystaliśmy z map Google (3,44 mln RU), choć nie tak często, jak w miesiącu poprzednim (3,62 mln RU). Bardzo blisko map Google znajduje się serwis Zumi Onet.pl, który odnotował wzrost z 3,13 mln w styczniu 2009 do 3,23 mln RU w lutym. Pozostałe miejsca nie wnoszą nic nowego poza serwisem wikimapia.org, który łączy wiedzę z Wikipedii i orientację z Google, zastępując w rankingu pkt.pl.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag oglądalnośćtag Megapaneltag badania