Megapanel: Lipiec 2009 - najpopularniejsze witryny tematyczne
Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem oglądalności w 19 kategoriach tematyczno-funkcjonalnych badania Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2009 r. W pierwszym wakacyjnym miesiącu większość witryn odnotowała spadki w liczbie użytkowników, choć jest kilka spektakularnych debiutów, jak np. wyszukiwarki Bing Microsoftu.
BIZNES, FINANSE, PRAWO
fot. - Megapanel: Biznes, Finanse, Prawo - lipiec 2009
Czołówka bez zmian. Większość serwisów z tej grupy - oprócz Grupy Onet.pl, Grupy Wirtualnej Polski i forumprawne.org - odnotowała spadek oglądalności. Serwisy biznesowe Wirtualnej Polski przekroczyły próg 2 mln real users (RU). Grupa Gazeta.pl przesunęła się w górę o jedno miejsce - na 7 pozycję, zastępując eGospodarka.pl. W zestawieniu pojawiła się strona mybank.pl oferująca zestawienia produktów finansowych, która wypchnęła poza ranking Grupę Mediarun.pl
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
fot. - Megapanel: Budownictwo i nieruchomości - lipiec 2009
Niewielkie zmiany w oglądalności większości serwisów. Domiporta.pl przesunęła się z pozycji 8 na 6, a serwisy Grupy Wirtualnej Polski spadły z 6 na 9. O 3 miejsca w górę awansował także serwis szybko.pl - z 16 na 13.
E-COMMERCE
fot. - Megapanel: E-COMMERCE - lipiec 2009
Praktycznie wszystkie serwisy z tego zestawienia odnotowały spadki w liczbie real users. Grupa eBay wyprzedziła w lipcu swistak.pl, plasując się na 6 miejscu (z 7 pozycji). Porównywarka skapiec.pl spadła z pozycji 9 na 12, a serwis quelle.pl wspiął się z 13 na 9 miejsce. Serwisy e-commerce Grupy Interia spadły z 17 na 20 pozycję
EDUKACJA
fot. - Megapanel: EDUKACJA - lipiec 2009
Ponad dwukrotnie zmniejszyła się liczba użytkowników serwisu sciaga.pl z 2,3 mln w czerwcu 2009 r. do 1,1 mln w lipcu 2009. To jednak całkiem naturalny spadek w okresie wakacji. Mimo to serwis utrzymał 4 pozycję. W górę - z 12 na 6 pozycję wspiął się słownik Grupy Ling.pl. Na 10 miejscu pojawiły się w tym zestawieniu serwisy edukacyjne PWN, a na 12 iq-test.pl - serwis z płatnymi testami na inteligencję.
EROTYKA
fot. - Megapanel: EROTYKA - lipiec 2009
Redtube wciąż na czele, ale zmiana na drugiej pozycji - adultfriendfinder musiał ustąpić serwisowi zbiornik. Pomimo nieznacznych zmian oglądalności sporo roszad na pozostałych pozycjach tego zestawienia.
FIRMOWE
fot. - Megapanel: FIRMOWE - lipiec 2009
Na czele nadal Microsoft, a potem Grupa Mozilla. Roszada na 3 i 4 pozycji - Grupa PKO BP wyprzedziła Grupę Plus GSM. Mocny debiut odnotowała witryna Reader's Digest - loteriard.pl, która z 2 mln RU uplasowała się na 7 miejscu. Kolejnym debiutantem jest tesco.pl - 16 miejsce z 1,2 mln RU.
HOSTING
fot. - Megapanel: HOSTING - lipiec 2009
W czołówce same zmiany związane ze znaczącym spadkiem oglądalności. Pomimo utraty 400 tys. RU na prowadzenie wyszła w lipcu Grupa Onet.pl z 3 miejsca w czerwcu. Drugie miejsce przypadło Grupie Interii (1 miejsce w czerwcu), która straciła ponad 550 tys. RU, a na trzecie miejsce z drugiego spadło home.pl, tracąc ponad 600 tys. RU. Serwisy hostingowe z pozostałych miejsc także zanotowały w większości spore spadki oglądalności w pierwszym miesiącu wakacji.
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
fot. - Megapanel: INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA - lipiec 2009
Nieznaczne spadki w oglądalności serwisów nie spowodowały większych roszad. Grupa Google wskoczyła na 10 pozycję z 12, przyczyniając się do spadku o 1 miejsce Grupy Presspublica.
KULTURA I ROZRYWKA
fot. - Megapanel: KULTURA I ROZRYWKA - lipiec 2009
Lekkie spadki w liczbie RU u liderów zestawiania, podczas gdy serwisy z ostatnich miejsc odnotowały lekkie wzrosty. YouTube dalej na prowadzeniu. Grupa Medusa zepchnęła z 10 pozycji imageshack.us. Torrenty.org spadły z 15 na 18 pozycję. W rankingu na pozycji 19. zadebiutował serwis z ekonomiczną grą online - zieloneimperium.pl.
MAPY I LOKALIZATORY
fot. - Megapanel: MAPY I LOKALIZATORY - lipiec 2009
Dosyć zaskakujące są niewielkie zmiany w oglądalności większości serwisów tego zestawienia. Okres wakacyjny sprzyja podróżom, a co za tym idzie można było oczekiwać, że przełoży się to na większe wykorzystanie map i lokalizatorów online. Tak się jednak nie stało. Pierwsze sześć miejsc bez zmian. Na 7. miejsce przesunął się planmiasta.pl, spychając o jedno miejsce Lokalizator Docelu.pl Wirtualnej Polski.
MOTORYZACJA
fot. - Megapanel: MOTORYZACJA - lipiec 2009
Grupa Gratka zastąpiła Grupę Gazeta.pl na 5 pozycji. Czołówka bez zmian. W przypadku większości serwisów nie odnotowano większych zmian w oglądalności, oprócz Grupy Axel Springer, która wskoczyła z 12 na 9 pozycję, zyskując 200 tys. nowych RU w ciągu miesiąca, oraz Grupy MOBILE, która awansowała z 13 na 10 miejsce, zyskując 180 tys. nowych RU.
NOWE TECHNOLOGIE
fot. - Megapanel: NOWE TECHNOLOGIE - lipiec 2009
Dobreprogramy.pl spadły na 3 pozycję, a na drugą awansowała Grupa Onet.pl. Mimo utrzymania oglądalności z 10 miejsca na 8 przesunął się serwis Softmania.pl. O 4 miejsca w górę skoczył serwis pobierz.pl, który zyskał w lipcu ok. 150 tys. RU. W zestawieniu pojawił się serwis juup.com z akcesoriami na komórki. Ogólnie większość serwisów odnotowała spadek oglądalności.
PRACA
fot. - Megapanel: PRACA - lipiec 2009
Pierwsze 4 pozycje bez zmian. Na 5 miejsce z 8 awansowało jobrapido.pl, a serwis praca.money.pl spadł na 7 pozycję. O 2 miejsca spadła także Grupa Allegro. Kolejny wzrost, pomimo braku znaczącego przyrostu real users, odnotował serwis gowork.pl - z 13 na 10 miejsce. Na ostatnich miejscach zestawienia pojawiły się Grupa hrc.pl, jobisjob.pl oraz kariera.pl.
PUBLICZNE
fot. - Megapanel: PUBLICZNE - lipiec 2009
Policja, ZUS i ngo.pl to obecna czołówka w zestawieniu stron publicznych. Mocny debiut odnotował serwis new7wonders.com, który wskoczył od razu na 5 miejsce z 428 tys. RU. Posłowie ruszyli na wakacje, co widać po spadku oglądalności strony sejm.gov.pl, która znalazła się dopiero na 10 miejscu (w czerwcu na 5), straciwszy prawie połowę oglądających.
SPOŁECZNOŚCI
fot. - Megapanel: SPOŁECZNOŚCI - lipiec 2009
Pierwsza piątka bez zmian. Nasza-klasa wciąż ma niezagrożoną pozycję - różnica pomiędzy pierwszym a drugim miejscem wynosi ok. 6 mln RU i jeszcze długo tak zapewne pozostanie. Facebook i Grono uplasowały się kilka pozycji wyżej, zyskując w ciągu miesiąca po prawie 200 tys. RU każdy. Spadek pozycji i liczby użytkowników odnotował natomiast myspace. W górę pnie się także coraz mocniej serwis cokupic.pl - z 18 na 16 miejsce, który zyskał w miesiąc około 150 tys. RU.
SPORT
fot. - Megapanel: SPORT - lipiec 2009
Grupa Wirtualnej Polski awansowała na 2 miejsce, spychając Grupę Gazeta.pl. Z 12 na 9 miejsce skoczyły serwisy sportowe Grupy Axel Springer. 3 miejsca w górę przesunęła także Grupa Eurosport - z 14 na 11 miejsce, zyskując w ciągu miesiąca ok. 40 tys. RU.
STYL ŻYCIA
fot. - Megapanel: STYL ŻYCIA - lipiec 2009
Grupa Interia zepchnęła Grupę Gazeta.pl z 4 na 5 miejsce. W drugiej dziesiątce Grupa Axel Springer awansowała o 3 miejsca - z 15 na 12, choć liczba RU wzrosła nieznacznie. Z zestawienia wypadły opoka.org.pl oraz umieramy.pl. Ich miejsca zajęły gotujmy.pl i Grupa mediweb.pl.
TURYSTYKA
fot. - Megapanel: TURYSTYKA - lipiec 2009
Największy wzrost zanotowała Grupa Fajnewczasy.pl, która zyskała w ciągu miesiąca ponad 400 tys. RU. Wakacje nie przyniosły jednak spektakularnego wzrostu oglądalności pozostałych serwisów turystycznych - kilku z nich liczba RU wzrosła o około 300 tys.. W lipcu 3 miejsce przypadło Grupie Wirtualna Polska, która zastąpiła Grupę eholiday.pl (obecnie 4 pozycja). W zestawieniu pojawił się serwis spanie.pl, który zastąpił panoramio.com.
WYSZUKIWARKI I KATALOGI
fot. - Megapanel: WYSZUKIWARKI I KATALOGI - lipiec 2009
Wśród wyszukiwarek niepodzielnie króluje Grupa Google z 15,5 mln RU. Warty odnotowania jest również bardzo mocny debiut bing.com (wyszukiwarki Microsoftu), która znalazła się na 8 pozycji z 1,2 mln RU. W zestawieniu zadebiutowała także wyszukiwarka Grupy Gazeta.pl.