Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

M-commerce, czyli pora na handlowanie przez smartfony

GazetaPrawna.pl 24-02-2011, 16:16

Prognozy mówią, że coraz więcej osób będzie się z internetem łączyć przez smartfony. To powód, by sklepy już dziś myślały o rozbudowaniu swych kanałów sprzedaży. Jednak trzeba pamiętać, że istnieją istotne różnice między e-commerce i m-commerce.

Pamiętajmy, że przeglądanie tysięcy produktów w komórce to utopia. M-commerce świetnie nadaje się do sprzedaży promocyjnej, gdy firma udostępnia tylko wycinek swojej oferty, prezentując do kilkudziesięciu produktów – mówi Sebastian Ptak, dyrektor zarządzający w firmie Blue Media, która m.in. projektuje e-sklepy.

Jego zdaniem komórka nadaje się znakomicie do tzw. zakupów impulsowych. Bardzo dobrze mogą zadziałać np. reklamy bestselerowej książki, płyty, kiedy klient od razu ma możliwość zakupu. Smartfon sprawdzi się też przy płaceniu za parkingi czy zakupie batonu lub gazety. Dlatego też m-commerce może być znakomitym uzupełnieniem reklamy w prasie dzięki wykorzystaniu technologii kodów 2D (po zeskanowaniu takiego kodu telefonem wyposażonym w aparat fotograficzny jesteśmy przenoszeni do strony z danym produktem).

– Dobrze zorganizowany m-commerce to także wielka szansa dla kolei i transportu miejskiego, gdzie trudno byłoby dokonać zakupu, np. korzystając z laptopa. Komórka natomiast do takich zakupów impulsowych pod wpływem reklamy w komunikacji nadaje się znakomicie – uważa Sebastian Ptak.

Dziś w przypadku wielu polskich e-sklepów główną przeszkodą w dokonywaniu w nich zakupów z wykorzystaniem telefonu komórkowego jest brak optymalizacji stron dla takich właśnie urządzeń.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. M-commerce, czyli pora na handlowanie przez smartfony

Marek Jaślan

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *