Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Na sprzedaż jest już za późno, tymczasem zapotrzebowanie na telefony koreańskiej firmy szybko maleje. Rynek się zmienia czy LG Electronic nadąży?

LG Electronics jest jednym z czołowych światowych producentów elektroniki, w tym m.in. numerem trzy na rynku telefonów komórkowych. Uwadze nie umyka jednak fakt, że firma w drugim kwartale br. zanotowała spadek sprzedaży aż o 18,9 proc., do 24,8 mln urządzeń. Jak zauważa agencja Reuters, dział telefonów komórkowych już pięć kwartałów z rzędu jest niedochodowy, co napędza obawy o przyszłość firmy.

>> Czytaj więcej: IDC: Spadła sprzedaż zwykłych telefonów

Wartość firmy wynosi obecnie około 7,5 mld dolarów, co stanowi jedną trzecią wartości HTC czy Nokii i to w sytuacji, gdy koreański producent ma także silne działy telewizorów oraz sprzętu domowego. Straty generowane przez segment telefonów komórkowych są jednak na tyle duże, że nie kompensują obaw inwestorów. Kurs akcji LG spadł w tym roku już o ponad 50 procent.

Inwestorzy nie słuchają także zapewnień Koreańczyków, że telefony komórkowe są dla nich bardzo ważne. Wygląda na to, że firmie brakuje pomysłu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Nokii. Brak jest produktu, który przyciągnąłby uwagę mediów i konsumentów, a w konsekwencji doprowadził do tak oczekiwanego wzrostu sprzedaży.

Najrozsądniejszym wyjściem byłaby sprzedaż działu przynoszącego straty. Problem jednak w tym, że w obecnej sytuacji LG niewiele by za niego otrzymała. Nie tylko dlatego, że jest pod kreską, ale także z powodu bardzo silnej konkurencji i relatywnie słabego portfolio produktów. Poza tym poważne problemy ma także Nokia, o sprzedaży jej działu komórkowego także się mówi. Firma zaprzecza jednak, by cokolwiek w tym kierunku się działo.

>> Czytaj także: Wideotest LG Swifta 3D (wideo)

W przypadku płaskich ekranów i sprzętu telekomunikacyjnego firma nawiązała współpracę z Philipsem i Nortelem, by podzielić się ryzykiem. Te działy były jednak zyskowne. Czy znajdzie się chętny do wsparcia niedochodowych komórek? Można mieć co do tego bardzo poważne wątpliwości.

LG powoli odwraca się od zwykłych telefonów komórkowych na rzecz smartfonów, jednak zmian zachodzą zbyt wolno, rynek tymczasem zmienia się w błyskawicznym tempie. Nokia zawiązała sojusz z Microsoftem, a Motorola Mobility przejęta została przez Google'a. Gdzie LG Electronics znajdzie swoje miejsce?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *