Wśród nowości znalazła się maszyna umożliwiająca lakierowanie sensoryczne z efektem 3D i tworzenie wypukłych okładek książek, kartek okolicznościowych, wizytówek czy etykiet produktów. Poligrafia to jednak nie jedyny obszar, w który obecnie inwestuje japoński koncern. Konica Minolta otwiera w Europie kolejne centra rozwoju (Business Innovation Center), w których trwają intensywne prace m.in. nad wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR) w rozwiązaniach biznesowych.
Nowo otwarte Centrum Pokazowe Konica Minolta o powierzchni 285 m2 umożliwia zapoznanie się z urządzeniami drukującymi, jak również z trendami na rynku poligraficznym oraz technologiami opracowanymi z myślą o rozwoju biznesu. Na miejscu goście mogą również wziąć udział w prezentacjach na żywo i przetestować działanie systemów usprawniających obieg dokumentów w firmie czy optymalizujących koszty.
Jedną z innowacji jest MGI Jet Varnish 3DS do cyfrowego uszlachetniania lakierem 3D. Maszyna pozwala na ozdobienie druku foliami metalicznymi, np. złotymi dodatkami na wizytówce lub zaproszeniu czy uwydatnienie wydruku lakierem UV o różnym stopniu wypukłości. Zastosowanie lakierowania wybiórczego 3D jako ostatniej warstwy sprawia, że wydruki wyróżniają się oryginalną fakturą. Lakier sprawdza się w szerokim wachlarzu zastosowań: w katalogach, na pudełkach, okładkach książek, kartkach okolicznościowych czy etykietach. Szybkość powlekania wynosi nawet do 2298 stron na godzinę.
W zakresie druku przemysłowego Konica Minolta dysponuje maszyną do druku etykiet, którą również można obejrzeć w Centrum Pokazowym. Bizhub Press C71cf to urządzenie dla firm, które chcą rozwijać oferowane usługi i przejść z druku tradycyjnego na cyfrowy. Zmniejszenie nakładów, wymagane coraz krótsze terminy realizacji, personalizacja czy wykonywanie druku na żądanie sprawiają, że wzrasta popyt na tego typu urządzenia.
– Rośnie rynek etykiet samoprzylepnych – ostatnie badania przeprowadzone na świecie prognozują wzrost wartości tego segmentu w ciągu najbliższych 4 lat do poziomu około 37 miliardów dolarów. Jednocześnie obserwowaliśmy coraz większy udział druku cyfrowego w tym segmencie poligrafii. Obecnie pojedyncza maszyna może zrealizować pełen zakres prac związanych z tworzeniem broszury czy książki, a kompleksowa realizacja zadań druku wewnątrz organizacji pozwala na lepsze zaplanowanie nakładów budżetowych ponoszonych na drukowanie – mówi Mateusz Woźniak, Dyrektor Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska.
W ostatnich latach rozwój nowoczesnych technologii przyczynił się do rozkwitu
poligrafii. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat (2010–2016) wartość
sprzedaży na rynku poligraficznym wzrosła o około 30%.
Dzięki coraz większym możliwościom rośnie popularność druku cyfrowego.
– Mamy
do czynienia z szeroko pojętą digitalizacją. Naturalnym krokiem dla nas
stało się wejście na rynek druku przemysłowego – jako liderzy w segmencie
urządzeń produkcyjnych (45% rynku w Polsce w 2016 roku) widzimy, że w tym obszarze
jest jeszcze sporo miejsca na innowacje. Dlatego też
postanowiliśmy otworzyć w Polsce Centrum Pokazowe, w którym odwiedzający będą
mogli zapoznać się z najnowszymi technologiami na rynku druku i wziąć udział w indywidualnych
pokazach – mówi Mateusz Woźniak.
Firma Konica została założona w 1873 r. w Tokio przez farmaceutę, a początki Minolta sięgają 1928 roku – pierwszy aparat fotograficzny tej marki został wprowadzony zaledwie rok później. Konica Minolta powstała w 2003 roku w wyniku połączenia dwóch firm. Chociaż z początku marka kojarzona była z fotografią, to obecnie świadczy szeroki wachlarz rozwiązań i usług IT, optymalizujących procesy biznesowe w średnich i dużych firmach. Globalny koncern obsługuje 2 mln klientów na całym świecie, działając w 173 krajach świata i zatrudniając ponad 44 tys. osób, a Europa jest największym rynkiem zbytu firmy.
Obecnie Konica Minolta inwestuje w badania, otwierając w różnych miejscach świata kolejne centra rozwoju (Business Innovation Center). Do tej pory powstało pięć ośrodków zlokalizowanych w Londynie, Singapurze, Szanghaju, Tokio i Kalifornii. Jednym z głównych obszarów działania w placówkach BIC jest wdrażanie technologii rozszerzonej rzeczywistości dla biznesu – firma opracowała w tym celu własne okulary Augmented Reality o nazwie Wearable Communicator. Urządzenie może być stosowane np. w skanowaniu i nawigacji wewnątrz budynków, uzupełnianiu drukowanych treści, tłumaczeniu tekstu na papierze, rozpoznawaniu i archiwizowaniu dokumentów czy wspomaganiu pracy kierowców, inżynierów lub lekarzy.
Oprócz technologii AR centra rozwoju BIC skupiają się na systemach inteligentnych czujników (współpraca z Mobotix), automatyzacji i semantycznej analizie danych oraz tworzeniu nowej platformy cyfrowej dla biur. Rozwijane są także systemy druku 3D oraz nowe urządzenia medyczne. Nowa generacja produktów, które zostaną opracowane przez BIC, znajdzie się w globalnej ofercie Konica Minolta.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Rozszerzona rzeczywistość coraz częściej stosowana w biznesie – gotowe rozwiązania już dostępne
|
|
|
|
|
|