Firma Envisional przygotowała ranking najsilniejszych marek internetu. Wybrano zarówno najgorzej, jak i najlepiej oceniane firmy. Wśród tych ostatnich zwyciężyła rozpoczynająca właśnie działalność w Polsce firma aukcyjna eBay Inc.
Z badań Envisional wynika, że najważniejsze marki internetu to Microsoft, Google, Yahoo, Sony i HP.
Dla analityków ta klasyfikacja była jednak punktem wyjścia do analizy wizerunku poszczególnych firm w oczach internautów. Jak nietrudno się domyślić, te dwa zestawienia znacząco się różnią.
Microsoft - uznawany za najważniejszą markę - był szósty wśród najgorzej ocenianych firm. Najbardziej negatywne oceny zebrał McDonald's, wyprzedzając Coca-Colę, sieć supermarketów Wal-Mart, Nestle i Unilever.
Najlepiej postrzegane w internecie marki to eBay, HP, Dell, Mini i UPS.
"Pod względem wpływu na zachowania konsumenckie internet szybko dogania telewizję. Dlatego wielkie marki nie mogą sobie pozwolić na lekceważenie wizerunku firmy w sieci" - podsumował Ben Coppin, szef Envisional.
Internet - także nieoficjalne witryny, takie jak prywatne blogi - coraz częściej mają znaczący udział w dyskusji na temat działalności dużych, międzynarodowych firm. Sieć odgrywa też coraz większy udział w sprzedaży, także dla firm nie związanych bezpośrednio z internetem.