Technologia kodów QR stała się powszechnie akceptowana i codziennie stosowana, dlatego jej wykorzystanie w celach oszustwa jest szczególnie niepokojące. Ponieważ ludzie coraz częściej korzystają z kodów QR, ataki mogą być skuteczniejsze. To sytuacja, która wymaga natychmiastowej edukacji użytkowników i nowych rozwiązań zabezpieczających.
Analitycy z Check Point Software zaobserwowali dramatyczny, 587-procentowy wzrost ataków typu Quishing (phishing z wykorzystaniem kodów QR) w okresie od sierpnia do września. Jedna z dużych amerykańskich firm energetycznych miała być jedną z ofiar. W Polsce, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez MediaHub Poland i Pollster, 61% respondentów przyznało się do regularnego skanowania kodów QR.
Oszustwa z wykorzystaniem kodów QR stanowią nowe zagrożenie, na które społeczeństwo jest słabo przygotowane. Polska, podobnie jak inne kraje, zaczyna coraz bardziej korzystać z tej technologii, co zwiększa ryzyko oszustw.
"Kody QR są świetnym sposobem na ukrycie złych zamiarów. Za obrazem może znajdować się złośliwy link, który bez zeskanowania i analizy nie będzie wzbudzał podejrzeń" - Jeremy Fuchs, badacz cyberbezpieczeństwa w Check Point Software.
Według Statista, w 2022 roku około 89 milionów użytkowników smartfonów w USA zeskanowało kod QR, co oznacza wzrost o 26% w porównaniu z 2020 rokiem.
Możemy spodziewać się zwiększenia liczby ataków i bardziej wysublimowanych metod oszustw z wykorzystaniem kodów QR. Wzrost liczby użytkowników korzystających z tej technologii oznacza również, że producenci oprogramowania i służby bezpieczeństwa będą musiały podjąć dodatkowe działania w celu ich ochrony.
Foto: Freepik. Treść w oparciu o materiał prasowy
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Czy spółka z o.o. może być sposobem dla małych przedsiębiorców by uciec przed ZUS?
|
|
|
|
|
|