Od zawsze mówiło się, że media społecznościowe gromadzą wokół siebie młodych użytkowników i to głównie oni je wykorzystują jako narzędzie do komunikacji z otaczającym światem. Od niedawna możemy zaobserwować zmieniającą się tendencję, wskazującą na coraz większe zainteresowanie serwisami społecznosciowymi wśród osób starszych.
reklama
Jak wynika z badania dotyczącego zachowania i aktywności kobiet w social media przeprowadzonego przez Com Creation, HG Intelligence i Sotrendera, w minionym roku to najczęściej kobiety w starszym wieku korzystały z popularnych serwisów.
Według danych GUS z listopada 2014 roku polskie społeczeństwo starzeje się i do 2050 roku liczba osób w wieku poprodukcyjnym przewyższy pozostałe grupy wiekowe. Starzenie się nie wyklucza jednak chęci korzystania z mediów społecznościowych. Widać to również wśród kobiet używających internetu.
Jak wynika z przeprowadzonego badania, zainteresowanie serwisem Facebook wśród kobiet w wieku 45-54 i 55-64 lat wzrosło w ostatnim roku odpowiednio o 32% i 27%. Kobiety równie chętnie korzystały z serwisów LinkedIn, gdzie liczba uczestniczek po 50 roku życia wzrosła o 63%, oraz YouTube, który zwiększył zainteresowanie wśród kobiet w grupie wiekowej 45-54 o 12% i o 10% po 55 roku życia. Podobną sytuację obserwujemy na przykładzie Twittera, gdzie obie grupy powiększyły swoją liczebność o 27% i 3%.
Kobiety na Facebooku najczęściej interesują się takimi kategoriami profili jak: Dom i ogród, Macierzyństwo, Kosmetyki oraz Odzież. Na uwagę zasługuje duże zainteresowanie wśród pań po 65 roku życia kategorią Macierzyństwo. Może to wynikać z chęci opieki nad wnukami i poznania nowych zabaw sprzyjających rozwojowi dziecka.
Kobiety silniej angażują się w komunikację z markami niż ma to miejsce w przypadku mężczyzn. Nawet jeśli profile skierowane są głównie do mężczyzn, jak Sport, Motoryzacja czy IT, i kobiety stanowią w nich mniejszość, angażują się w równym stopniu, co mężczyźni.
Fot. sheff / shutterstock
Wysokie zaangażowanie kobiet w serwisach społecznościowych świadomie wykorzystują marketerzy, bazując na publicznie wyrażanych potrzebach swoich klientów. Aktywność użytkowników staje się zatem wartościowym i cennym źródłem informacji.
– Innowacyjne marki stosują już wysublimowane algorytmy, które na podstawie aktywności w social media wspierają proces zakupowy w sklepach stacjonarnych (offline). To na nich budowane są nowoczesne mechaniki programów lojalnościowych i polityki sprzedażowe korporacji – opowiada Jarosław Królewski, Dyrektor Zarządzający HG Intelligence SA.
Moim zdaniem raport w wyraźny sposób unaocznił ważną kwestię. Jeśli konkretne marki chcą, aby kobiety interesowały się nimi bardziej, muszą prowadzić komunikację, która jest bezpośrednio do nich kierowana, z wykorzystaniem technik, które będą dla nich atrakcyjne, nie zostawiając tego przypadkowi.
Raport do pobrania: Kobiety w social media
Anita Kijanka, Com Creation
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Liczba ataków finansowych na użytkowników Androida zwiększyła się ponad trzykrotnie
|
|
|
|
|
|