Polskie internautki, które stanowią blisko połowę (48% wg. Megapanel PBI/Gemius) użytkowników rodzimej sieci, doskonale się w niej orientują i sprawnie po niej poruszają. Kobiety wiodą prym na witrynach społecznościowych, czatują, uczestniczą w forach dyskusyjnych, piszą blogi. Wykorzystując wiedzę dotyczącą zachowań kobiet w internecie Wirtualna Polska uruchomiła nowy serwis dla pań.
reklama
- Podjęliśmy strategiczną decyzję o tworzeniu serwisu głównie dlatego, że kobiety są niezwykle czynnymi internautkami i nie możemy sobie pozwolić na brak własnej 'kobiecej' witryny. - mówi Tomasz Woźniak, Dyrektor Programowy Wirtualnej Polski.
Serwis dla kobiet WP będzie rozwijany etapami. Jego twórcy zamierzają podążać w kierunku nowoczesnego, dynamicznego serwisu kobiecego, który - ich zdaniem - w pełni wykorzysta potencjał internetu dla realizacji potrzeb i oczekiwań internautek.
Kobieca część Wirtualnej Polski ma oferować produkty niedostępne jeszcze w polskiej sieci, stawiając jednocześnie na interaktywne rozwiązania, które ułatwiają komunikację i służą budowaniu relacji.
W obecnej chwili internautki znajdą w serwisie wiadomości obejmujące zarówno tematykę ciała i ducha, dom i kulinaria, a na rodzinie i dzieciach kończąc. Jest ponadto miejsce na relaks, gdzie można rozwiązać psychotest, przeczytać felieton jednej z gwiazd (m.in. Tomasza Kammela), wziąć udział w interaktywnym quizie, czy też założyć blog.
Oczywiście w serwisie skierowanym do szerokiego grona kobiet trudno byłoby sie obejść bez plotek o znanych i lubianych, czy też horoskopów. Internautki znajdą tam także wiele przydatnych narzędzi jak kalkulator BMI, licznik kalorii, czy kalendarz płodności.
- W serwisie wykorzystujemy mechanizmy, które pozycjonują go jako platformę wymiany doświadczeń kobiet. Oznacza to, że panie mają możliwość samodzielnego zamieszczania na stronach witryny przepisów kulinarnych, dodawania zdjęć swoich dzieci, mieszkań, czy zwierząt. Mogą też kontaktować się z ekspertami z ważnych dziedzin życia, m.in. seksuologiem, psychologiem, architektem. Już teraz mogą zgłosić się po poradę do Lwa Starowicza, czy Jacka Santorskiego. - dodaje Joanna Ruczyńska, Kierownik Grupy Styl Życia w Wirtualnej Polsce.
Już wkrótce kobiecy serwis WP uzupełnią materiały multimedialne, filmy ze światowych pokazów mody, felietony gwiazd. Do grona ekspertów WP dołączą też kolejni specjaliści - zapowiadają przedstawiciele portalu.
Jak wynika z badań Megapanel PBI/Gemius przeprowadzonych w styczniu 2006 r. wśród polskich internautek najliczniejszą grupę stanowią panie w wieku 15-24 lata (20,1% wszystkich internautów w Polsce). Kobiety w przedziale wiekowym 25-34 to niecałe 10% polskich internautów, a najmłodsze internautki (0-14) to niewiele ponad 7% użytkowników Sieci.
Internautki w wieku 15-24 lata najchętniej sięgają do serwisów edukacyjnych, czatują, wysyłają e-kartki, zgłębiają informacje o zdrowiu, modzie, nowościach rynku kosmetycznego. Nieco starsze (25-34) interesują się serwisami o pracy, rodzinie, nieruchomościach, aranżacji i wystroju wnętrz, biznesie, finansach i podróżach.
Panie generują niemal 70% odsłon stron serwisów określanych mianem "Styl Życia" (tu m.in. moda, uroda, zdrowie, psychologia, kuchnia, rodzina, dzieci), 63% odsłon serwisów poświęconych budownictwu i nieruchomościom oraz 62% serwisów społecznościowych (blogi, czaty, grupy dyskusyjne, kartki internetowe). Na tych ostatnich spędzają dwukrotnie więcej czasu niż mężczyźni! Ich udziałem jest też ponad połowa odsłon w serwisach kategorii: Turystyka (53,14%), Edukacja (51,59%), Praca (50,3%).
Kobiety chętnie odwiedzają też strony poświęcone kulturze i rozrywce (witryny filmowe, muzyczne, gier online, randkowe) - 49% ich użytkowników to właśnie panie. Według wyników badania Megapanel PBI/Gemius polskie internautki niemal tak chętnie jak panowie sięgają na strony witryn informacyjnych (portalowe serwisy wiadomości, strony dzienników, tygodników, rozgłośni radiowych) oraz poświęconym nowym technologiom; głównym przedmiotem ich zainteresowania nie są tu jednak informacje technologiczne, a wiadomości SMS, logotypy i dzwonki.
Wśród kategorii, w których prym wiodą mężczyźni, ale które cieszą się zainteresowaniem kobiet, znajdują się też: Biznes, Finanse, Prawo (niemal 45% ich użytkowników to kobiety), Sport (42% ich użytkowników to panie) oraz Motoryzacja (korzysta z nich 38% kobiet-internautek) - wynika z badań.