Już za rok klienci ZUS będą mogli za pośrednictwem internetu m.in. sprawdzić wysokość zgromadzonych na ich koncie składek emerytalnych, składać wnioski i dokumenty, zadawać Zakładowi pytania, a także mieć dostęp do swoich danych. Po witrynie oprowadzi ich wirtualny doradca. Budową nowego portalu informacyjnego ZUS, m.in. na bazie rozwiązań open source, a także jego późniejszym utrzymaniem zajmie się firma Sygnity.
Sygnity poinformowała dziś o podpisaniu umowy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych na realizację projektu związanego z budową i wdrożeniem nowego portalu informacyjnego tej instytucji, który jest jednym z głównych elementów wchodzących w skład Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Wartość umowy wynosi 18,1 mln złotych brutto i obejmuje wykonanie portalu, wyposażenie ZUS w infrastrukturę sprzętową i systemy bezpieczeństwa, rok nadzoru autorskiego oraz dwa lata opieki serwisowej - dowiedział się Dziennik Internautów. Z informacji podanych przez rzecznika ZUS wynika ponadto, że Zakład "nie ponosi z tytułu tej umowy żadnych kosztów. 85 proc. środków na budowę portalu pochodzić będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zaś 15 proc. z budżetu państwa".
Jak zapewnia wykonawca, nowy portal informacyjny ZUS-u pozwoli wszystkim klientom w prosty sposób korzystać z usług świadczonych przez tę instytucję za pośrednictwem internetu. Platforma ma również przyczynić się do usprawnienia i podniesienia jakości obsługi Zakładu, a także ograniczenia ilości wizyt klientów w placówkach ZUS. Osoby ubezpieczone będą mogły m.in.:
Portal zaoferuje klientom ZUS nie tylko wiele udogodnień i technologicznych nowinek, takich jak na przykład wirtualny doradca, który odpowie na pytania użytkownika i będzie jego przewodnikiem po witrynie - informują przedstawiciele firmy Sygnity.
- Nasze rozwiązanie zaproponowane ZUS powstało w oparciu o najlepsze sprawdzone standardy, wieloletnie partnerstwa i nasze kompetencje zdobyte przy realizacji podobnych projektów. Realizowany przez nas projekt jest połączeniem zaawansowanych technicznie rozwiązań typu „open source” oraz wysoko wyspecjalizowanych elementów komercyjnych. Jestem przekonany, że wdrożenie portalu wprowadzi nową jakość standardów komunikacji między ZUS i jego klientami. Wiele spraw będziemy mogli załatwić szybciej i sprawniej. To dla nas jeden z priorytetowych projektów prowadzonych w tym roku - mówi Norbert Biedrzycki, prezes Sygnity S.A.
W ramach projektu Sygnity wdroży m.in. część portalową, formularze elektroniczne, wirtualnego doradcę oraz tzw. szynę usług elektronicznych – rozwiązanie klasy ESB (Enterprise Service Bus), tworzące podstawy pod komunikację elektroniczną w ZUS. W ramach wdrożenia Sygnity zapewni także funkcjonalność e-płatnika, umożliwiającą w prosty sposób wypełnianie i przesyłanie dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS. Wykonawca dostarczy także infrastrukturę sprzętową i systemy bezpieczeństwa.
Najważniejszy etap projektu, czyli wykonanie portalu, zostanie zrealizowane do końca 2011 roku. Jak informuje rzecznik ZUS, oznacza to, iż już na początku przyszłego roku będą uruchamiane pierwsze elektroniczne konta klientów ZUS. Płatnicy składek przy logowaniu do systemu będą mogli korzystać z posiadanego certyfikatu kwalifikowanego bezpiecznego podpisu elektronicznego lub loginu z platformy ePUAP. W kolejnym etapie Sygnity zapewni roczny okres nadzoru autorskiego (przez cały 2012 rok) oraz dwa lata opieki serwisowej.
Umowa Sygnity i ZUS jest efektem przetargu wygranego w grudniu 2010 roku przez konsorcjum, do którego zgłosiły się także firmy Comp i Comarch.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|