Od 25 maja 2018 r. są stosowane przepisy RODO. Ale wiele podmiotów zapomina, że prowadzenie działań marketingowych – celem pozyskania nowych klientów lub zaoferowania nowych usług aktualnym klientom – to nie tylko przepisy z zakresu ochrony danych ale również przepisy Ustawy Prawo telekomunikacyjne i Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną. O tym, że przestrzeganie ich przysparza trudności, świadczą ostatnie kłopoty Orange.
reklama
Przykładem, że działania marketingowe zgodne z prawem nie są prostym zadaniem jest kara dla Orange w wysokości 9,1 mln zł nałożona przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ze wysyłkę smsów marketingowych bez posiadania zgód klientów na takie działanie. Należy wskazać, że na gruncie Prawa telekomunikacyjnego zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingowych bez zgody abonenta. Automatyczne systemy wywołujące rodzą wiele wątpliwości interpretacyjnych. Są to systemy, które służą do przekazywania komunikatów wielu odbiorcom bez udziału człowieka ze strony nadawcy. Ktoś musi wprowadzić wcześniej treść wiadomości i wskazać odbiorców, ale na tym kończy się rola człowieka.
Marcin Zadrożny, ekspert ds. ochrony danych, ODO 24 wskazuje, że na gruncie przepisów z zakresu ochrony danych osobowych za działania wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie można uznać przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego – wynika to z motywu 47 RODO. Podkreślić należy, że przedsiębiorca kontaktując się z nami w celach marketingowych powinien posiadać, poza prawnie uzasadnionym interesem, także zgody na porozumiewanie się z odbiorcami przez odpowiednie kanały komunikacji, czyli: drogą mailową, połączeniem telefonicznym czy SMSem/MMsem.
Czytaj także: RODO puka do drzwi. Akredytowany kurs inspektora ochrony danych (IOD). Recenzja oraz sprawdź zapisy na najbliższe akredytowane kursy IOD >>
Źródło: ODO 24
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|