Kaczyńscy i spółka popularniejsi od Allegro
Kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność potwierdza najnowszy raport na temat osób, marek i wydarzeń najczęściej opisywanych przez polskie media online w pierwszym półroczu 2007 r. Zdaniem analityków media chętniej przyglądają się np. działalności firm jeśli mają one powiązania z polityką lub sportem.
Sprawozdanie, przygotowane przez NetSprint.pl, zostało podzielone na kilka kategorii, m.in. polityka, IT, e-commerce czy telekomunikacja.
Wśród polityków królują bracia Kaczyńscy. Nazwisko premiera Jarosława Kaczyńskiego pojawiało się w internecie przeszło 20 tys. razy, a jego brata Lecha, prezydenta RP - 15 tys. Na kolejnych pozycjach znaleźli się m.in. Andrzej Lepper (prawie 9,5 tys. wystąpień), Roman Giertych (prawie 8,5 tys.) czy wspomniana w tytule Zyta Gilowska (ponad 6 tys.).
Pośród firm ze świata IT króluje firma Microsoft, która zanotowała prawie 2 razy więcej wystąpień od drugiego w zestawieniu Google. Spółka z Redmond pojawiła się w internecie nieco ponad 10 tys. razy, podczas gdy "król wyszukiwarek" już "tylko" prawie 6 tys. razy. Kolejne miejsca zajęli: Prokom (nieco ponad 4,5 tys., zapewne ze względu na obecność marki w nazwie zespołu koszykarskiego), Apple (3,75 tys.) oraz IBM Polska (ponad 2 tys.).
W przypadku badania e-commerce nie było zaskoczenia - na czele stawki stanęło Allegro.pl (nieco ponad 1,8 tys. wystąpień), drugie miejsce przypadło eBay.pl, który - podobnie jak w przypadku IT - zanotował prawie 2 razy mniej wystąpień względem pierwszego miejsca z wynikiem 927. Kolejne miejsca zajęły Merlin.pl (277 wystąpień), Travelplanet.pl (241) i Ceneo.pl (144). Warto zaznaczyć, że bezpośredni konkurent Allegro oraz eBay - serwis aukcyjny Świstak - nie "zmieścił" się w pierwszej siódemce.
W kategorii telekomunikacja na pierwszym miejscu, z druzgocącą przewagą nad pozostałymi, znalazło się Orange. Firma odnotowała prawie 11 tys. wystąpień. Zdaniem analityków NetSprint.pl wynika to, podobnie jak w przypadku Prokomu, z aktywnego sponsoringu wydarzeń sportowych. Drugie miejsce przypadło Telekomunikacji Polskiej SA (ponad 6,5 tys. wystąpień). "Brąz" trafił do spółki P4 (operatora sieci Play) z wynikiem przeszło 2,5 tys. wystąpień. Jest to zapewne wynikiem szeroko komentowanego wejścia Play na rynek. Kolejne lokaty zajęły Netia (prawie 2,5 tys.) oraz Plus GSM (prawie 2 tys.).
Raport został przygotowany przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint, gdzie można znaleźć jego pełną treść.